Her er 7-Elevens nye guldæg
Interessen for kødfri produkter slår ikke kun igennem i supermarkederne, men bliver også bemærket hos 7-Eleven.
I supermarkederne har kødfri produkter lige nu et godt tag i kunderne. Se bare på modtagelsen af en ny plantefars tidligere på året, som blev revet ned fra hylderne.
Hos 7-Eleven er den grønne bølge heller ikke gået ubemærket hen. Det store fokus på klimapåvirkning og dyrevelfærd har styrket efterspørgslen på vegetariske og veganske produkter, skriver convenience-kæden i en pressemeddelelse.
- Vi har gennem den seneste tid set, hvordan vores vegetariske og veganske nyheder er blevet delt i stor stil på de sociale medier, siger Morten Vedel, der er kommerciel direktør i 7-Eleven.
- Sammen med en positiv udvikling i salget fortæller det os, at tendensen er stærkt stigende og efterspørgslen på endnu flere vegetariske og veganske produkter er stor, fortsætter han.
7-Eleven har lige nu 30 varer i sortimentet, der henvender sig til gruppen af kunder, som vil have kødfri alternativer eller madvarer uden animalske ingredienser. Blandt de populære varianter er de veganske croissanter, tre typer is fra Ben & Jerry’s, som i højsæsonen udgjorde over 50 procent af det samlede Ben & Jerry’s-salg, og en vegansk wrap.
I det seneste årsregnskab gik 7-Elevens moderselskab, Reitan Convenience Danmark, frem på flere afgørende punkter.
Overskuddet for 2016 lød på 14,5 mio. kroner, mens omsætningen voksede med 1,4 procent. Fremgangen blev dengang forklaret med en satsning på madvarer fremfor traditionelle kioskvarer.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter