Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"HVILKEN REJSE SENDES DINE KUNDER PÅ? ...og hvem er rejseleder?"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Læs bloggen her

Henter 350 nye medarbejdere for at sikre årets største omsætning

Foto: detailfolk.dk



IMERCO

Har mere end 160 butikker fordelt over hele landet

Den årlige butiks- og onlineomsætning lyder på ca. 1,75 mia. kr.

Kundeklubben Imcero+ har over en million medlemmer

Kæden blev grundlangt af isenkræmmere tilbage i 1928 og blev i 2007 omdannet til kapitalkæde. I 2017 overtog Imerco detailkæden Inspiration.

Kilde: Imerco

Tirsdag den 10 november 2020 kl. 11:49 af: Kristian Holgersen

Butikskæde vil sikre den høje omsætning i fjerde kvartal uden at gå på kompromis med sikkerheden. Det kræver mange flere hænder.

Netop som detailhandlen står overfor for de travleste og mest indbringende uger på året, så stikker anden bølge af coronakrisen sit grimme ansigt frem.

I isenkræmmerkæden Imerco, hvor julehandlen og black friday plejer at stå for omkring 40 procent af årets samlede omsætning, er man i færd med at forberede sig på de travle måneder.

- Den omsætning ønsker vi selvfølgelig ikke at miste, men vi er samtidig meget opmærksomme på ikke at gå på kompromis med kundernes og personalets sikkerhed, siger Frederik Oluf Brønnum. Han er administrerende direktør i Imerco.

Alle de nødvendige foranstaltninger er på plads i butikkerne. Men derudover har det også været nødvendigt med ekstra hænder.

- Udover vores 1500 faste medarbejdere har vi ansat over 350 ekstra medarbejdere som juleassistance i håb om, at vi kan hjælpe folk hurtigt og effektivt med deres juleshopping i butikken, siger Frederik Oluf Brønnum.

Køb gaverne i god tid

For at undgå den værste trængsel i butikkerne har Imerco indført forskellige tiltag, der skal sprede belastningen af kunder ud over en længere periode.

Det gælder blandt andet en forlænget bytteservice og en prisgaranti, så folk ikke oplever, at de købte julegaver pludselig bliver sat ned i pris inden jul.

- Vi ønsker, at kunderne skal tænke, at der ikke er nogen grund til at vente. Hvis det alligevel ikke bliver billigere og gaven fremdateres til juleaften, så er det bare om at få den i hus med det samme, imens der er god plads i butikkerne og ingen julestress, siger Frederik Brønnum.

Desuden bliver black friday, som gennem de senere år har været årets største handelsdag, holdt over flere dage og skifter derfor navn til black week.

Mere handel på nettet

Siden coronakrisens første uger i marts har salget på nettet været stigende hos Imerco og ligger i øjeblikket på indeks 180 i forhold til sidste år.

- Vi har igennem længere tid haft stigende fokus på en smidig og stabil håndtering af vores onlinehandel og omnichannel, og det kommer både os og kunderne til gode i den kommende periode, hvor vi forventer, at købsadfærden vil blive endnu mere digital, siger Frederik Brønnum.

Kunderne kan både klare hele handlen på nettet, eller bestille til afhentning.

- Hvis kunderne vil blive hjemme i sofaen, er der alle muligheder for det, og hvis de helst vil ned i butikken, er det nemt at komme hurtigt ind og ud, hvis det er det, man trives bedst med, siger direktøren.

LÆS OGSÅ: Isenkræmmerkæde retter fokus på Jylland



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD