Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Gourmet vinder frem

De danske forbrugere er villige til at betale lidt ekstra for eksempelvis chokolade fra Summerbird.
Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 18 December 2013 kl. 09:29 - Kilde: Berlingske Business

På trods af krisen klarer de danske gourmet- og delikatessebutikker sig godt, viser en ny analyse.

Det går godt for de danske delikatesseforretninger i en ellers presset detailbranche.

En ny analyse fra Berlingske Research viser, at der blandt 36 udvalgte gourmetbutikker har været en stigning i bruttofortjenesten på 36 procent fra 2010 til 2012, skriver Berlingske Business.

Og de danske forbrugere er villige til at betale lidt ekstra for den gode chokolade, lakrids eller det gode brød. Forbrugerkonsulent og partner i Birch & Birch, Camilla Birch, siger til Berlingske Business, at forbrugerne køber gourmet-produkterne, når de vil tilføre hverdagen lidt luksus og måske ikke har råd til en ny taske. Samtidig er de eksklusive madvarer noget, man gerne vil vise frem for sine gæster.

LÆS OGSÅ: Chokoladekæde forbereder sig på ekspansion

 

 

Læs hele artiklen på Berlingske Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD