Gourmet vinder frem
På trods af krisen klarer de danske gourmet- og delikatessebutikker sig godt, viser en ny analyse.
Det går godt for de danske delikatesseforretninger i en ellers presset detailbranche.
En ny analyse fra Berlingske Research viser, at der blandt 36 udvalgte gourmetbutikker har været en stigning i bruttofortjenesten på 36 procent fra 2010 til 2012, skriver Berlingske Business.
Og de danske forbrugere er villige til at betale lidt ekstra for den gode chokolade, lakrids eller det gode brød. Forbrugerkonsulent og partner i Birch & Birch, Camilla Birch, siger til Berlingske Business, at forbrugerne køber gourmet-produkterne, når de vil tilføre hverdagen lidt luksus og måske ikke har råd til en ny taske. Samtidig er de eksklusive madvarer noget, man gerne vil vise frem for sine gæster.
LÆS OGSÅ: Chokoladekæde forbereder sig på ekspansion
Læs hele artiklen på Berlingske Business
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter