Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Gode placeringer trodser krisen

Det er de såkaldte A-placeringer på de attraktive gader, som f.eks. her på Strøget i København der er stor efterspørgsel på.
Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 6 November 2013 kl. 09:58 - Kilde: Business.dk

Mens krisen fortsat kradser i detailbranchen, så er der rift om de gode butiksplaceringer på strøggaderne og i centrene.

Beliggenhed, beliggehed, beliggenhed. Mantraet er blevet en kliche, men ikke desto mindre åbenbart fortsat sandheden, når det drejer sig om attraktive butiksplaceringer.

Krisen betød fra 2008 en stigning i antallet af tomme butikslokaler, både i centre, men i særdeleshed også på handelsgader og butiksstrøg. Selv de normalt attraktive gågader i storbyerne kunne byde på en del tomme lejemål, men den udvikling er nu vendt. Det skriver Business.dk.

Det er specielt de store internationale brands, der er årsag til fremgangen, der ifølge en ny markedsrapport fra ejendomsmæglerkæden Home, har skabt fornyet interesse for strøgejendomme fra flere investorer.

Udviklingen gælder både i København og Århus, og Home Erhverv i Århus oplyser til Business.dk, at efterspørgslen igen er stigende, og melder samtidig om særdeles gode genudlejningsmuligheder for butikslokaler på de primære placeringer.

LÆS OGSÅ: Derfor vælger kunder de fysiske butikker

Læs hele artiklen på Business.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD