Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Føtex undskylder pinlig bommert





Monday den 2 May 2016 kl. 11:36 af: Søren Duran Duus

Efter kritik og latterliggørelse på de sociale medier lægger supermarkedskæden sig fladt ned. Og forklarer, hvad der gik galt.

Hvem kom først – hønen eller ægget?

Sådan lyder det velkendte spørgsmål.

Føtex har fornyet debatten om det evige dilemma ved at skrive, at blomsten marguerit er opkaldt efter Margueritruten, som er en over 3600 km lang turistrute for bilister.

Den pinlige bommert står i en annonce, hvor Føtex spørger:

’Vidste du, at navnet marguerit har blomsten fået, fordi dens blomster og blade minder om den kendte marguerit, som også ses som vejskilte og smykker?’

Annoncen er gået viralt på de sociale medier, hvor en kommentator ved navn Henrik Barsøe sarkastisk spørger, om Napoleon ikke også er opkaldt efter en kage.

Føtex undskylder og forklarer

Føtex erkender marguerit-bommerten og forklarer følgende på supermarkedskædens Facebook-side:

- Det kan nogle gange godt være lidt svært at huske, hvad der kom først. Hønen eller ægget? Og falder dagen egentlig før natten eller natten før dagen? Men selvom vi godt ved, at kaffe skal drikkes, før man bliver træt, så glippede rækkefølgen vist denne gang. Vi siger undskyld for den ellers logiske tankegang, og vil benytte lejligheden til at få læst op på plante-navne-historien i morgen.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD