Føtex live-tv skal lokke store børn i køkkenet
Thursday den 14 May 2020 kl. 06:10
af: Redaktionen
Et nyt samarbejde om madlavningsprogrammer mellem et madunivers og Føtex skal styrke de unges madvaner.
Corona-tiden har fået mange familier til at tilbringe meget tid derhjemme. Særligt i husstande med store børn i huset, skal der løsninger på bordet for at få de unge ud af værelset, når hverken skole, sport eller venner.
Det forsøger et nyt madlavningskoncept med navnet ”Fælles Maddag” nu at gøre noget ved. Det skriver Føtex og maduniverset ”Fars Køkkenskole”, der står bag konceptet, i en fælles pressemeddelelse.
Gode madvaner
Målsætningen er at prøve at vække de unges interesse for madlavning, og programmerne bliver sendt live på føtex’ Facebook-side – og kan genses efterfølgende. Idéen er ifølge den ansvarlige direktør i Føtex, at sætte fokus på madvaner overfor de unge.
- Vi vil gerne være med til give børn og unge gode madvaner nu og senere i livet. De gode vaner kommer bedst ved selv at være med i køkkenet, og derfor er vi gået sammen med Fars Køkkenskole om en serie af madlavningsprogrammer. Her får de unge – sammen med deres forældre – mulighed for at lave sjov og sund aftensmad, fortæller Karin Sommer der er marketingdirektør i Føtex.
Grøntsagsbazooka og smoothiecykel
Foran kameraet står madkundskabslærer Jonas Gerdes Vigkilde, som stiftede Fars Køkkenskole i 2012 og siden har undervist mere end 500 fædre og deres børn i sund, god og sjov madlavning. For Jonas er det afgørende, at det er sjovt at lave mad, hvis man skal vække de unge menneskers interesse for madlavning.
- I Fars Køkkenskole skaber vi et rum, hvor fædre og deres børn har det sjovt og skaber noget sammen. Det er den oplevelse, vi tager med over på Facebook – hvor vi nu også inviterer mor med. Vi skal smage på grøntsager, og så giver jeg smarte fifs og fiduser, fortæller sjove historier og bruger vores skøre mad-maskiner som grøntsagsbazookaen og smoothiecyklen. For vi skal først og fremmest vise, at det er sjovt at lave mad sammen, siger Jonas Gerdes Vigkilde, der også fremhæver at de fleste børn bliver nemlig enormt stolte, når de har været med til at lave mad til familien.
Der planlagt i alt ni afsnit og de første afsnit har nu nået 110.000 mennesker på Facebook. Næste afsnit sendes mandag d. 18. maj kl. 17.00.
Det forsøger et nyt madlavningskoncept med navnet ”Fælles Maddag” nu at gøre noget ved. Det skriver Føtex og maduniverset ”Fars Køkkenskole”, der står bag konceptet, i en fælles pressemeddelelse.
Gode madvaner
Målsætningen er at prøve at vække de unges interesse for madlavning, og programmerne bliver sendt live på føtex’ Facebook-side – og kan genses efterfølgende. Idéen er ifølge den ansvarlige direktør i Føtex, at sætte fokus på madvaner overfor de unge.
- Vi vil gerne være med til give børn og unge gode madvaner nu og senere i livet. De gode vaner kommer bedst ved selv at være med i køkkenet, og derfor er vi gået sammen med Fars Køkkenskole om en serie af madlavningsprogrammer. Her får de unge – sammen med deres forældre – mulighed for at lave sjov og sund aftensmad, fortæller Karin Sommer der er marketingdirektør i Føtex.
Grøntsagsbazooka og smoothiecykel
Foran kameraet står madkundskabslærer Jonas Gerdes Vigkilde, som stiftede Fars Køkkenskole i 2012 og siden har undervist mere end 500 fædre og deres børn i sund, god og sjov madlavning. For Jonas er det afgørende, at det er sjovt at lave mad, hvis man skal vække de unge menneskers interesse for madlavning.
- I Fars Køkkenskole skaber vi et rum, hvor fædre og deres børn har det sjovt og skaber noget sammen. Det er den oplevelse, vi tager med over på Facebook – hvor vi nu også inviterer mor med. Vi skal smage på grøntsager, og så giver jeg smarte fifs og fiduser, fortæller sjove historier og bruger vores skøre mad-maskiner som grøntsagsbazookaen og smoothiecyklen. For vi skal først og fremmest vise, at det er sjovt at lave mad sammen, siger Jonas Gerdes Vigkilde, der også fremhæver at de fleste børn bliver nemlig enormt stolte, når de har været med til at lave mad til familien.
Der planlagt i alt ni afsnit og de første afsnit har nu nået 110.000 mennesker på Facebook. Næste afsnit sendes mandag d. 18. maj kl. 17.00.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Del artiklen:
Afstemning
Hvordan endte omsætningen i første halvår? (primært specialhandel)
Seneste nyheder
Sådan kan man bruge sociale medier til markedsføring
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
Hvordan endte omsætningen i første halvår? (primært specialhandel)
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter