Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Første ’X Factor’ i detailbranchen skydes i gang





Fakta:

Dagrofa-koncernen omsætter for godt 19 milliarder kroner om året og beskæftiger cirka 7.000 ansatte i Danmark og Grønland. Koncernen består i dag af profilhusene i Købmandshuset, Kiwi, FoodService Danmark, Dagrofa Logistik og Pisiffik.

Capnova er et investerings- og udviklingsselskab med speciale i food-tech. Selskabet tilfører kapital, forretningserfaring og et netværk, så innovative idéer kan blive til succesfulde virksomheder. Typisk investerer Capnova op til 6,5 millioner kroner i et selskab.

Monday den 9 November 2015 kl. 15:21 af: Søren Duran Duus

Dommerpanelet i ’Ideas 2015’ udvælger op til 20 idéer til finalen, som afholdes ved et stort finalearrangement hos Dagrofa.

En invitation til deltagelse i Open Innovation er netop sendt ud til mere end 500 iværksættere, væksthuse, studerende og andre idérige danskere. Nærmere bestemt en invitation til at deltage i den første ’X Factor’-konkurrence for iværksættere inden for detailbranchen, ’Ideas 2015’.

Det oplyser fødevarekoncernen Dagrofa og investeringsselskabet Capnova.

De står bag projektet, som har til formål at finde og udvikle nye detailløsninger.

Innovationspartnerskabet mellem Dagrofa og Capnova skal afføde nye idéer, skabe vækst og støtte iværksættere inden for detailhandel.

Dommerpanelet i ’Ideas 2015’ udvælger op til 20 idéer til finalen, som afholdes ved et stort finalearrangement hos Dagrofa i Ringsted den 4. december.

LÆS OGSÅ: Succesfuld online-iværksætter åbner første butik

Vil bryde vanetænkning

- Med Ideas 2015 ønsker vi at tage ejerskab for innovation i detailbranchen og imødegå den vanetænkning, der reelt eksisterer inden for dansk detail, og som vi også selv er del af. Kort sagt vil vi gerne sikre os, at vi får inspiration til innovation fra flere kilder end bare leverandørerne og tage et aktivt samfundsansvar.

- Her spiller friskt blod og friske øjne på vores verden en afgørende rolle i at skabe fundamental fornyelse. Og det uanset om vi taler produkter, koncepter, service, emballage eller it, siger Michael Rahbek, private label chef i Dagrofa, i en pressemeddelelse.

Ved finalen i innovationskonkurrencen kårer dommerpanelet de to bedste innovationsidéer. Vinderne bliver tilbudt et forløb med Dagrofa og Capnova om yderligere sparring og kvalificering af deres idé.

Dagrofa og Capnova har som målsætning at vise, at nye innovative partnerskaber og forretningsmuligheder kan opstå blandt de medvirkende og samtidig vise, at innovation også finder sted i virksomheder uden for hovedstaden.

LÆS OGSÅ: Kritik: Millioner til iværksættere er ikke nok



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD