Første ’X Factor’ i detailbranchen skydes i gang
Fakta:
Dagrofa-koncernen omsætter for godt 19 milliarder kroner om året og beskæftiger cirka 7.000 ansatte i Danmark og Grønland. Koncernen består i dag af profilhusene i Købmandshuset, Kiwi, FoodService Danmark, Dagrofa Logistik og Pisiffik.
Capnova er et investerings- og udviklingsselskab med speciale i food-tech. Selskabet tilfører kapital, forretningserfaring og et netværk, så innovative idéer kan blive til succesfulde virksomheder. Typisk investerer Capnova op til 6,5 millioner kroner i et selskab.
Dommerpanelet i ’Ideas 2015’ udvælger op til 20 idéer til finalen, som afholdes ved et stort finalearrangement hos Dagrofa.
En invitation til deltagelse i Open Innovation er netop sendt ud til mere end 500 iværksættere, væksthuse, studerende og andre idérige danskere. Nærmere bestemt en invitation til at deltage i den første ’X Factor’-konkurrence for iværksættere inden for detailbranchen, ’Ideas 2015’.
Det oplyser fødevarekoncernen Dagrofa og investeringsselskabet Capnova.
De står bag projektet, som har til formål at finde og udvikle nye detailløsninger.
Innovationspartnerskabet mellem Dagrofa og Capnova skal afføde nye idéer, skabe vækst og støtte iværksættere inden for detailhandel.
Dommerpanelet i ’Ideas 2015’ udvælger op til 20 idéer til finalen, som afholdes ved et stort finalearrangement hos Dagrofa i Ringsted den 4. december.
LÆS OGSÅ: Succesfuld online-iværksætter åbner første butik
Vil bryde vanetænkning
- Med Ideas 2015 ønsker vi at tage ejerskab for innovation i detailbranchen og imødegå den vanetænkning, der reelt eksisterer inden for dansk detail, og som vi også selv er del af. Kort sagt vil vi gerne sikre os, at vi får inspiration til innovation fra flere kilder end bare leverandørerne og tage et aktivt samfundsansvar.
- Her spiller friskt blod og friske øjne på vores verden en afgørende rolle i at skabe fundamental fornyelse. Og det uanset om vi taler produkter, koncepter, service, emballage eller it, siger Michael Rahbek, private label chef i Dagrofa, i en pressemeddelelse.
Ved finalen i innovationskonkurrencen kårer dommerpanelet de to bedste innovationsidéer. Vinderne bliver tilbudt et forløb med Dagrofa og Capnova om yderligere sparring og kvalificering af deres idé.
Dagrofa og Capnova har som målsætning at vise, at nye innovative partnerskaber og forretningsmuligheder kan opstå blandt de medvirkende og samtidig vise, at innovation også finder sted i virksomheder uden for hovedstaden.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter