Forbrugerne på nettet tænker mere på prisen
Gennem flere år har pris spillet en stadig mindre rolle for forbrugerne på nettet. Men det vender nu, viser opgørelse.
Siden 2017 har forbrugerne lagt mindre og mindre vægt på pris, når de angiver den primære årsag til at købe ind på nettet.
Ifølge en opgørelse fra Dansk Erhverv er den udvikling nu vendt.
I 2022 svarede 22 procent, at pris var den vigtigste årsag til at vælge nettet frem for de fysiske butikker. Det er lidt flere end året før.
- Det er helt klart en udvikling, som man skal være opmærksom på – særligt i marketingafdelingen, siger Carsten Rose Lundberg, fagchef for Digital Handel i Dansk Erhverv.
- Tallene viser, at man i hvert fald ikke må glemme at sætte fokus på varens pris, selvom bekvemmelighed og udvalg stadig er de vigtigste årsager, siger han.
Det er stadig bekvemmelighed, som er nethandlens største attraktion. Dernæst kommer udvalg af varer, viser opgørelsen.
LÆS OGSÅ: Det store handels-boom på nettet flader ud i Europa
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter