Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Flere danskere e-handler fra tablets

Foto: detailfolk.dk



Friday den 6 February 2015 kl. 10:44 af: Freja Thorbech

Tabletten vinder frem som e-handelsredskab, når danskerne shopper online. Det stiller krav til butikkerne, mener man hos FDIH.

De danske forbrugere undersøger og klikker sig ofte til varer fra tablets.

Det viser tal fra FDIH e-handelsanalyses årsrapport 2014. 

Ved seneste køb brugte 18 procent af kunderne tabletten til søgning, mens 14 procent købte varen fra en tablet. Især for børnefamilier er tabletten populær. Her søgte 27 procent på tablet, mens 22 procent købte via enheden. Generelt bliver onlinevarerne i 28 procent af af tilfældene undersøgt via mobile enheder

- Mobiltelefonerne vinder generelt stærkt frem som søgeredskab for danskerne under 50 år, hvor man orienterer sig om varer og butikker, men man køber ikke så tit via mobilen endnu. Derimod er det tablets, der tegner sig som afløser for pc’erne, når købet skal foretages. Tabletten er ofte lige ved hånden, så en søgning efter en vare fører oftest til et køb af varen. Det stiller krav til butikkerne om at tilpasse hjemmesider og betalingsmetoder til de mobile enheder, især tablets, så købet gennemføres nemt og enkelt, siger Annette Falberg, der er adm. direktør i FDIH, i en udtalelse.

Det er især, når der skal købes og kigges på tøj og sko, at mobiltelefoner og tablets kommer i brug. Mere end en tredjedel af af søgningerne inden for kategorierne tøj, sko og smykker sker via en mobil enhed, mens lige under en fjerdedel af købene sker med de mobile enheder, særligt tablets.

Børnefamilier og singler handler mere online

Danskernes forbrug på nettet stiger fortsat og satte igen i 2014 rekord med et forbrug på 73,5 milliarder kroner fordelt på 132 millioner handler.

LÆS OGSÅ: Danskernes e-handel satte rekord i 2014

Især børnefamilierne handler oftere end andre grupper. Næsten en tredjedel af børnefamilierne handlede på nettet mere end fem gange hver måned i 2014.

Også singler mellem 26 og 51 år har skruet op for forbruget på nettet. Sammen med børnefamilierne står singlerne for næsten halvdelen af omsætningen på nettet, viser analysen.

Dansk e-handelsanalyse er baseret på svar fra knapt 15.000 personer fordelt over hele 2014.

LÆS OGSÅ: E-handelsvinder lukker kæde af butikker



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD