Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Flere byer bruger særligt koncept mod butiksdød

Foto: detailfolk.dk



FAKTA

- BID står for ”Business Improvement District”

- Modellen udspringer af en række internationale modeller for bysamarbejder og interessentgrupper.

- Disse byer bruger BID-modellen:

Vejle, Hvidovre, Tønder, Give, Albertslund, Agerskov, Egtved, Søborg, Løgumkloster, Jelling, Bagsværd, Skærbæk, Børkop, Søborg, Aabenraa, Tørring, Buddinge, Haderslev, Hedensted, Haslev, Holstebro, Otterup, Hersted, Brovst.

Kilde: BIDdanmark

Wednesday den 26 August 2020 kl. 09:58 af: Kristian Holgersen

Den såkaldte BID-model kan hjælpe kriseramte handelsbyer, lyder det fra virksomheden bag. De håber på at blive landsdækkende.

Rundt omkring i landets handelsbyer har mange af de lokale butikker og erhvervsdrivende svært ved at holde skruen i vandet.

Konkurrencen fra nettet har været hård i årevis, og betingelserne er ikke blevet nemmere under de seneste måneders coronakrise. Det øger risikoen for udbredt butiksdød og spøgelsesagtige gader uden liv.

En af de mulige løsninger kunne være den såkaldte BID-model, lyder det fra virksomheden BIDdanmark. I korte træk går modellen ud på at få det lokale erhvervsliv til at udvikle byen i fællesskab med foreningslivet, borgerne og det offentlige.

- Det brede samarbejde styrker den lokale kreativitet og handlekraft i byerne og skaber stærkere fællesskaber mellem borgere, erhvervsliv og lokale myndigheder. Erfaringerne viser, at det virker, siger Mikkel Niess. Han er direktør for BIDdanmark.

Flere byer er med

Indtil videre er BID-modellen rullet ud i omkring 25 danske byer, og flere større organisationer har  bakket op om konceptet. Det gælder blandt andet Dansk Erhverv, De Samvirkende Købmænd og Kommunernes Landsforening.

- Vi oplever en kolossal opbakning, og med interessenternes hjælp kan vi forhåbentlig skabe den gennemslagskraft, der skal til for at skabe liv i endnu flere kriseramte byer, siger Mikkel Niess.

Direktøren har desuden haft et møde med Folketingets Erhvervsudvalg, og han håber, at dialogen med politikerne kan føre til en landsdækkende løsning.

- Det er BIDdanmarks mål at blive i stand til at kunne facilitere en hjælpepakke, som på kort tid kan sikre ny energi og nye muligheder for de mange kriseramte danske handelsmiljøer. Vi er klar – og kan rykke ud med kort varsel, siger Mikkel Niess.

LÆS OGSÅ: Aarhus er hårdt ramt af butiksdød



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD