Fakta: To procent af kunderne bruger selvbetjenings-app
De færreste kunder bruger Fakta-butikkernes nye scan og betal-system. Men faktisk er målet næsten nået, lyder det fra Coop.
Tidligere på året indførte Fakta et koncept i alle sine butikker, hvor kunderne selv kan scanne varerne og betale gennem et app på telefonen.
Indtil videre er det blot to procent af kunderne, som gør brug af selvbetjeningen. Men selvom det lyder som et lavt tal, så er det tæt på Coops målsætning, skriver DR.
- Tre procent skal bruge scan og-betal-selv inden årets udgang, og det er vi godt på vej til at nå, siger Jens juul Nielsen til DR. Han er informationsdirektør i Coop.
- Det starter på et lavt niveau, og jo oftere man har prøvet det, jo større sandsynlighed er der for, at man bliver ved med at bruge det, fortsætter han.
Konceptet, der hedder Bip og betal, står til at blive rullet ud i alle Coops-koncernens
LÆS OGSÅ: Lukket Fakta-butik bliver overtaget af en særlig type Kvickly
Læs hele artiklen på DRFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter