Få betalende bruger Mobilepay i butikker
Selvom Danske Bank har investeret store beløb i butiksløsninger, er der ikke mange kunder, der betaler med Mobilepay. Det kan give en fordel til Swipp ifølge ekspert.
Danske Bank holder ikke just igen med at gøre opmærksom på, hvor stor en succes Mobilepay er, hvilket Mobilepay også er – i hvert fald opgjort på antal private kunder, der sender penge til hinanden.
Helt anderledes ser det dog ud, når det drejer sig om at få danskerne til at anvende Mobilepay i butikkerne.
Det skriver Berlingske Business og referer til de seneste tal for betalingsløsningen Mobilepay Business, som Danske Bank har offentliggjort.
Heraf fremgår det, at der i december 2015 blot blev foretaget 449.000 Mobilepay-transaktioner i butikkerne, hvilket svarer til fire promille af månedens i alt 116 millioner Dankort-betalinger.
Ifølge ekspert på betalingsområdet og seniorpartner i PlusCON Henning N. Jensen er antallet af Mobilepay-betalinger i butikkerne ’overraskende lavt’.
- Idet Danske Bank indtil videre ikke har haft nogen indtægter på person-til-person-transaktionerne, der udgør langt over 90 procent af alle Mobilepay-transaktioner, kan den voldsomme satsning på Mobilepay risikere at give økonomisk bagslag for Danske Bank, siger Henning N. Jensen til Berlingske Business.
LÆS OGSÅ: Mobilepay slår igen alle rekorder
Tror på Mobilepay
Avisen skriver endvidere, at Danske Bank i de senere år har investeret store beløb i butiksløsninger, som blandt andet er solgt videre til store butikskæder som Rema 1000 og Dansk Supermarked Group.
- Netop i løsninger til e-handlen har Swipp en god mulighed, så måske det er for tidligt at dømme Swipp helt ude af kapløbet, selv om 2015 heller ikke har været et godt år for den løsning, siger Henning N. Jensen til Berlingske Business.
At danskere er tilbageholdende med at betale med Mobilepay i butikker, er markedsdirektør hos Dansk Erhverv Henrik Hyltoft enig med Henning N. Jensen i.
- Ting tager bare utroligt lang tid på betalingskortområdet, men vi tror på, at det kommer til at gå meget hurtigere med transformationen til mobile betalinger, når Dankortet i år rykker ind på mobilen. Jeg tror personligt, at det er der, vi vil se det store skvulp i ketchupflasken, og det vil formentlig blive med Mobilepay som den toneangivende aktør, siger Henrik Hyltoft til Berlingske Business.
LÆS OGSÅ: Bonusprogram: Mobilepay klar til krig mod butikker
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter