Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Europæere klager over nethandel

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 6 March 2013 kl. 06:30 af: Freja Thorbech

De europæiske forbrugere klager i stigende grad, når de føler sig snydt på nettet.

De europæiske forbrugere føler sig ofte snydt på nettet.

I hvert fald er antallet af klager over varer købt på nettet steget. Det viser Forbruger Europa Netværkets årsrapport fra 2012, skriver Forbruger Europa i en pressemeddelelse.

I 2012 modtog de 29 Forbruger Europa-centre rundt om i regionen 32.000 klager, heraf 60 procent omhandlende e-handel. I 2011 udgjorde problemer med e-handlen 57 procent af det samlede antal klager.

LÆS OGSÅ: Nethandlen i Europa vokser til 300 mia. euro

Forbrugerne skal dog ikke være bange for at handle på tværs af landegrænser, slår Forbruger Europa fast.

- Generelt er det trygt at handle i Europa, og det kan give forbrugerne en ekstra tryghed at vide, at de kan få vejledning og hjælp til at klage, hvis det alligevel skulle gå galt, siger Martine Kiding, der er leder af Forbruger Europa.

Forbruger Europa-centrene tilbyder gratis information og vejledning til borgere, der handler over grænserne inden for EU, Island og Norge, og hjælper dem med deres klager, når noget går galt.

Der bliver ofte klaget over køb af flyrejser, men også køb af tøj, sko og møbler fører til klager.

LÆS OGSÅ: Klager spredes på sociale medier



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD