Europæere klager over nethandel
De europæiske forbrugere klager i stigende grad, når de føler sig snydt på nettet.
De europæiske forbrugere føler sig ofte snydt på nettet.
I hvert fald er antallet af klager over varer købt på nettet steget. Det viser Forbruger Europa Netværkets årsrapport fra 2012, skriver Forbruger Europa i en pressemeddelelse.
I 2012 modtog de 29 Forbruger Europa-centre rundt om i regionen 32.000 klager, heraf 60 procent omhandlende e-handel. I 2011 udgjorde problemer med e-handlen 57 procent af det samlede antal klager.
LÆS OGSÅ: Nethandlen i Europa vokser til 300 mia. euro
Forbrugerne skal dog ikke være bange for at handle på tværs af landegrænser, slår Forbruger Europa fast.
- Generelt er det trygt at handle i Europa, og det kan give forbrugerne en ekstra tryghed at vide, at de kan få vejledning og hjælp til at klage, hvis det alligevel skulle gå galt, siger Martine Kiding, der er leder af Forbruger Europa.
Forbruger Europa-centrene tilbyder gratis information og vejledning til borgere, der handler over grænserne inden for EU, Island og Norge, og hjælper dem med deres klager, når noget går galt.
Der bliver ofte klaget over køb af flyrejser, men også køb af tøj, sko og møbler fører til klager.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter