Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Nethandlen i Europa vokser til 300 mia. euro

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 13 December 2012 kl. 13:46 af: Dennis Clausager

De virksomheder der endnu ikke er kommet med på det hastigt voksende e-marked i Europa, vil sakke endnu længere bagud i 2013 viser nye tal.

Ifølge en ny analyse fra Ecommerce Europe, der er den europæiske paraplyorganisation for e-handel, vil den europæsike e-handel vokse til hele 305 milliarder euro i 2012. Det oplyser FDIH, der sammen med øvrige e-handelsforeninger i europa, samt GFK, har medvirket til udarbejdelsen af analysen.

Det er en stigning på 20 procent sammenlignet med året 2011, hvor omsætningen på varer og ydelser var på 254 milliarder euro.

Størst vækst i syd og øst

Det er Syd-og Østeuropa der, ifølge Ecommerce Europe, forventes at opleve den største vækst, og lande som Polen og Tjekkiet vil  vækste mellem 25 og 30 procent. Store vesteuropæiske lande som Frankrig, Italien og Spanien, forventes at få en vækst på ca. 20 procent, hvor Danmark forventes at vækste ca. 11-15 procent.

Den svagere stigning i Danmark skyldes ifølge FDIH, at vi i forvejen har et af EUs mest udviklede e-handelsmarkeder. E-handelsmarkedet i Europa er, ifølge Ecommerse Europe, verdens største, dog stærkt efterfulgt af USA.

M-handel i stigning
 

Mobilen får større og større betydning i e-handelssammenhænge, og en stor del af væksten de kommende år, vil ifølge Ecommerce Europe ske via m-handel.

I Skandinavien er andelen pt. 8 procent og i Frankrig procent, og i Storbritanien forventes den at blive ca. 20 procent for 2012. I USA er andelen af m-genereret on-line salg tæt på 10 procent.

Herhjemme har flere eksperter, her iblandt Google, de seneste måneder råbt vagt i gevær, for at få danske virksomheder til at indtænke mobilen i on-line strategierne, da mobilgenerede besøg på hjemmesiderne er fordoblet fra 2011 til 2012.

Så hvis de danske e-butikker skal stå stærkt i kampen om fremtidens markedsandele på det enorme europæiske e-handelsmarked, er det altså nu der skal investeres i den mobile platform.

LÆS OGSÅ: Opråb til detailbranchen: Indtag mobilen nu



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD