Endnu flere prisstigninger venter forude i detailhandlen
I de kommende måneder vil mange detailvirksomheder hæve priserne, viser nye tal.
Selvom inflationen har været på tilbagetog i tre måneder, så kommer mange butikker til at hæve priserne, viser tal fra Danmark Statistik.
Lidt over halvdelen af detailvirksomhederne - 54 procent - regner med at hæve priserne inden for de kommende tre måneder, mens 43 procent har udsigt til uændrede priser.
- Sætter vi luppen på handlen med fødevarer, så forventer 72% at hæve priserne i de kommende tre måneder, skriver privatøkonom i Arbejdernes Landsbank, Brian Friis Helmer, i en analyse på bankens hjemmeside.
- Prisstigningerne vil ikke for alvor slippe sit greb i danskerne. Mange virksomheder forventer fortsat at hæve priserne i de kommende måneder, og det sender et signal til danskerne om, at der fortsat er prisstigninger på vej, skriver han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter