Retail Institute Scandinavia er klar med favoritterne til stor detailpris
Gennem en forbrugerundersøgelse har Retail Institute Scandinavia nu fundet de nominerede til årets Retail Customer Awards.
I marts mødes repræsentanter fra landets bedste detailkæder, når priserne ved Retail Customer Awards skal uddeles.
Det sker i forbindelse med konferencen Refresh Retail.
Analyseinstituttet Retail Institute Scandinavia står bag prisuddelingen, som tager udgangspunkt i en forbrugeranalyse, hvor 2.000 respondenter er spurgt ind til deres oplevelser af detailhandlens aktører. Det er med andre forbrugerne, som står for nomineringerne.
- Man skal have handlet i butikken for at få lov til at svare. Alle detailkæder uanset størrelse har lige vilkår for at vinde, da det samme antal kunder er spurgt i hver kæde, skriver arrangøren i en pressemeddelelse.
Retail Customer Awards afholdes den 22. marts på på Docken i København.
DE NOMINEREDE TIL ÅRETS RETAIL CUSTOMER AWARDS
Årets butikskæde
Årets Butikskæde hædrer en retailer, der formår at skabe en samlet god købsoplevelse for kunderne, når de er i den fysiske butik. Det gælder både i forhold til kundeservice, atmosfære, udvalg, butiksdesign, medarbejdernes viden og kvalitet m.m.
- Rituals
- Spejdersport
- Louis Nielsen
- Zizzi
- Thiele
Årets medarbejderpris
Årets Medarbejderpris gives til en retailer, der formår at skabe et rum og miljø, hvor kunderne føler sig set, hørt og forstået. De opfostrer en kultur af gode medarbejdere, der er dygtige, kyndige, hjælpsomme og venlige overfor kunderne.
- Din Tøjmand
- Thiele
- Helsam
- Skjold Burne
- Vinspecialisten
Årets bæredygtighedspris
Årets Bæredygtighedspris hædrer en retailer, der har et særligt fokus på bæredygtighed, og som gør en ekstra indsats for at passe på naturen, klimaet og omverdenen. De formår at skabe en positiv følelse hos kunden, der går derfra med en grøn samvittighed og en god mavefornemmelse.
- Irma
- IKEA
- Helsam
- Superbrugsen
- Rituals
Årets Omnichannel-pris
Årets Omnichannelpris gives til en opfindsom og innovativ retailer, der formår at skabe en strømlinet og gnidningsfri shoppeoplevelse på tværs af flere kanaler. De er gode til at være til stede både digitalt og fysisk fx ved at gøre det muligt både at bestille online og afhente i den fysiske butik, at bruge apps i butikken fx til betaling, at gøre det muligt at tjekke varelager online før butiksbesøg mv.
- Zizzi
- Shaping New Tomorrow
- Matas
- Skousen
- Louis Nielsen
Årets Marketingspris
Årets Marketingspris hædrer en retailer, der formår at kreere velfungerende reklamer i fx TV, aviser eller på sociale medier. Det vurderes af kunderne, at indholdet er både relevant og interessant, og vigtigst af alt, fanger det deres opmærksomhed.
- Shaping New Tomorrow
- Zizzi
- Mesterslagteren
- Adidas
- Sport24
Årets Innovationspris
Årets Innovationspris går til en retailer, der formår at forny sig og skabe en interessant købsoplevelse for sine kunder. De er kreative, opfindsomme, følger med tiden og fornyer sig gennem nye spændende tiltag, der enten gør købsoplevelsen nemmere, sjovere eller mere spændende for kunderne.
- 3
- Helsam
- Rituals
- Adidas
- Shaping New Tomorrow
Årets Loyalitetsprisen
Loyalitetsprisen gives til en retailer, der formår at engagere sine kunder følelsesmæssigt og inviterer dem med ind i et fællesskab af værdier, holdninger og syn på verdenen. Kunderne handler ikke kun hos retaileren, fordi de er billige eller ligger bekvemt, men fordi de godt kan lide det, de står for.
- Matas
- Rema1000
- Irma
- Zizzi
- IKEA
Kilde: Retail Institute Scandinavia
LÆS OGSÅ: Topfolk fra branchen udpeger årets modtager af Detailforum Prisen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter