Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

En af Danmarks største netbutikker går i Amazons fodspor





Tuesday den 13 December 2016 kl. 06:10 - Kilde: Computerworld

En succesfuld forretning på nettet er ikke nok. Derfor vil en af Danmarks største netbutikker åbne fem fysiske butikker i 2017.

Det giver god mening for netbutikker at udvide forretningen med fysiske butikker. Det fortæller Jacob Risgaard, der er marketingschef og medstifter af Coolshop, til Computerworld.

Coolshop, der sælger alt fra computerspil til vinjakker og kaffemaskiner, regner derfor med at udvidde forretningen i 2017, således at der tilføjes fem større, fysiske butikker.

- Det er planer, som vi har arbejdet med gennem flere år, og vi har nogle meget konkrete planer om at åbne butikker med vores navn, som vi forventer bliver realiseret i begyndelsen af næste år, siger Jacob Risgaard til Computerworld.

Mere nærvær 

Butikkerne vil åbne synkront den samme dato, der endnu ikke er offentliggjort. De bliver en del af samme strategi, som amerikanske Amazon også er i gang med at udrulle, hvor salget på nettet suppleres med salg i fysiske butikker, der skal styrke relationen til kunderne.

- Det handler om, at vi skal tilbage til den oplevelse, som man i gamle dage fandt, når man gik ind i en legetøjsafdelig. Noget, som jeg mener, er forsvundet i dag, men mange af os husker det fra vores barndom. Vi skal ganske enkelt have magien tilbage - der skal dufte af candy-floss, og det skal ligne et eventyrland, siger Jakob Riisgaard.

Flere fordele ved fysiske butikker

Fysiske butikker vil også kunne bruges til en række praktiske opgaver i forbindelse med kundeservice, eksempelvis når kunderne ønsker at bytte online-køb eller vil hente bestillinger fra nettet.

En sidste fordel ved de fysiske butikker er, at de har nemmere ved at introducere nye varer til kunderne, end netbutikkerne.

- Internettet er et godt sted at researche, fordi du kan læse en masse om produkterne. Men nettet er til gengæld ikke særligt godt til at inspirere folk til at købe produkter, som de ikke kender i forvejen. Så jeg tror på, at der kan opstå et godt samspil mellem de fysiske butikker og netbutikken, forklarer marketingchefen. 

LÆS OGSÅ: Amazon åbner første teknologidrevne supermarked

Læs hele artiklen på Computerworld


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD