Elgigantens Black Friday slog rekord
Fredagens Black Friday på elgiganten.dk slog rekord og blev den største online begivenhed i elektronikkædens historie.
Dobbelt så mange besøgende og en dobbelt så stor omsætning som sidste år.
Det var resultatet af dette års Black Friday-satsning fra Elgiganten.
- Selvom vi også var utroligt godt tilfredse med vores Black Friday sidste år, så slog dette års kampagne alle besøgs- og salgsrekorder, så det er vi både overraskede over og ekstremt glade for. I forhold til sidste år havde vi dobbelt så mange besøgende på siden og omsætningen fulgte med på samme niveau, siger internetchef Jimmi Frederiksen til detailfolk.dk og kalder samtidig dagen for den største online begivenhed i kædens historie.
Elektronikkæden havde valgt, at Black Friday kun skulle foregå online, og mange danskere benyttede sig af muligheden for at få fingre i de mange gode tilbud hjemme fra sofaen.
- Antallet af samtidige besøgende var i en periode oppe på mange tusinde danskere, selvom klokken var langt over midnat torsdag nat. Det havde vi ikke forventet, men det er vi selvfølgelig meget glade for, siger Jimmi Frederiksen.
Havde forberedt sig på nedbrud
På trods af den voldsomme trafik på siden, oplevede Elgiganten ingen tekniske nedbrud, men man havde også taget sine forholdsregler.
- Vi vidste, at dagen sandsynligvis ville sætte besøgsrekord på hjemmesiden, så vi tog alle de forholdsregler vi kunne og forberedte os hele ugen op til. VI havde desuden døgnbemanding i vores internet-team natten mellem torsdag og fredag, så vi kunne følge udviklingen tæt og være hurtige til at reagere, hvis der skulle opstå fejl på siden, forklarer Jimmi Frederiksen.
Det var især de gadget-agtige produkter, som Elgiganten langede over den virtuelle disk i løbet af Black Friday.
- Vi solgte mange iPads, hovedtelefoner og spil, men det var også populært med de lidt større varer, så det var dejligt at se, at kunderne satte pris på, at vi fik hele sortimentet repræsenteret i kampagnen og ikke blot nogle få produkter, siger Jimmi Frederiksen til detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Danske butikker tager amerikansk shop-amok-dag til sig
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter