Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Elgigantens Black Friday slog rekord

Foto: Elgiganten



Monday den 2 December 2013 kl. 11:16 af: Freja Thorbech

Fredagens Black Friday på elgiganten.dk slog rekord og blev den største online begivenhed i elektronikkædens historie.

Dobbelt så mange besøgende og en dobbelt så stor omsætning som sidste år.

Det var resultatet af dette års Black Friday-satsning fra Elgiganten.

- Selvom vi også var utroligt godt tilfredse med vores Black Friday sidste år, så slog dette års kampagne alle besøgs- og salgsrekorder, så det er vi både overraskede over og ekstremt glade for. I forhold til sidste år havde vi dobbelt så mange besøgende på siden og omsætningen fulgte med på samme niveau, siger internetchef Jimmi Frederiksen til detailfolk.dk og kalder samtidig dagen for den største online begivenhed i kædens historie.

Elektronikkæden havde valgt, at Black Friday kun skulle foregå online, og mange danskere benyttede sig af muligheden for at få fingre i de mange gode tilbud hjemme fra sofaen.

- Antallet af samtidige besøgende var i en periode oppe på mange tusinde danskere, selvom klokken var langt over midnat torsdag nat. Det havde vi ikke forventet, men det er vi selvfølgelig meget glade for, siger Jimmi Frederiksen.

Havde forberedt sig på nedbrud

På trods af den voldsomme trafik på siden, oplevede Elgiganten ingen tekniske nedbrud, men man havde også taget sine forholdsregler.

- Vi vidste, at dagen sandsynligvis ville sætte besøgsrekord på hjemmesiden, så vi tog alle de forholdsregler vi kunne og forberedte os hele ugen op til. VI havde desuden døgnbemanding i vores internet-team natten mellem torsdag og fredag, så vi kunne følge udviklingen tæt og være hurtige til at reagere, hvis der skulle opstå fejl på siden, forklarer Jimmi Frederiksen.

Det var især de gadget-agtige produkter, som Elgiganten langede over den virtuelle disk i løbet af Black Friday.

- Vi solgte mange iPads, hovedtelefoner og spil, men det var også populært med de lidt større varer, så det var dejligt at se, at kunderne satte pris på, at vi fik hele sortimentet repræsenteret i kampagnen og ikke blot nogle få produkter, siger Jimmi Frederiksen til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Danske butikker tager amerikansk shop-amok-dag til sig



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD