Elgiganten opgraderer med nyt stort indkøb
For at levere bedre service til sine kunder har Elgiganten købt en stor norsk virksomhed, som omsætter for næsten 300 millioner kroner om året.
Elgiganten har købt den norske service- og reparationsaktør Infocare Workshop. Det skriver Elgiganten i en pressemeddelelse.
- Opkøbet vil styrke vores servicetilbud til vores kunder ved at sikre effektive reparationer og et endnu bedre tjenestetilbud. Vi er meget tilfredse med aftalen, siger administrerende direktør i Elgiganten Peder Stedal i pressemeddelelsen.
Prisen ikke kendt
Hvor mange penge Elgigantens ejere, det norske selskab Elkjøp Nordic A/S, har måtte punge ud med, er dog ikke kommet frem. Men der er tale om en større virksomhed med 330 ansatte og en omsætning for cirka 284 millioner kroner om året. Selskabet har været Elgigantens hovedsamarbejdspartner på værkstedstjenester indenfor produktkategorierne TV, lyd, data, tablets og kamera siden 2007.
- Folk har aldrig været mere afhængig af deres elektroniske produkter end i dag, og det er vigtigt, at reparationer går smidigt og effektivt. Dette hører vi også fra vores kunder, som lægger stor vægt på, at det er meget vigtigt at få god hjælp, hvis noget skulle gå galt, siger Peder Stedal.
Værksteder i Skandinavien
Infocare Workshop har fire værksteder i Norden lokaliseret på Kongsvinger (Norge), i Helsinki (Finland) og i Växsjö og Linköping (Sverige). Elgiganten-koncernen står for cirka halvdelen af volumen som Infocare håndterer, den resterende kommer fra andre samarbejdspartnere.
- Gennem dette opkøb får vi en vigtig del af værdikæden og kundetilbuddet indlemmet i vor egen virksomhed. Det vil styrke vores tilbud til kunden væsentligt og desuden sikre, at vi fortsat har en effektiv og kompetent aftersales-virksomhed lokalt i Norden, siger Stedal.
Infocare Workshop håndterer 3-400.000 reparationer om året.
Opkøbet er sendt til konkurrencestyrelsen, hvor man stadig venter på en godkendelse.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter