Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Eksperter: QR-koder bruges forkert

Foto: detailfolk.dk



Monday den 10 June 2013 kl. 10:53 - Kilde: Kommunikationen.dk

Færre vil scanne QR-koder i fremtiden, fordi reklamebranchen har været for dårlig til at knytte relevant indhold til koderne, mener eksperter.

Forventningerne til QR-koder var store, men de små stregkode-lignende koder, der ideelt set binder de fysiske reklamer sammen med de digitale platforme og muligheder, har skuffet slemt.

Det er reklamebranchens egen skyld, fordi koderne ikke bruges rigtigt, mener flere eksperter, som Kommunikationen.dk har talt med. 

Flere danskere ved, hvad en QR-kode er, men færre vil benytte sig af mulighededen for at scanne en kode i fremtiden viser en undersøgelse, som Analyse Danmark og Okari Mobile har foretaget i januar 2013.

Når færre danskere vil benytte sig af QR-koder skyldes det, at de før er blevet skuffede over at modetage irrelevant information eller havne på hjemmesider, der ikke kan vises, når de har gjort sig den anstrengelse at scanne en kode. Det mener både Rikke Høyer Schrøder, der er blogger og partner i bureauet youneed:us og Michael Lund-Andersen, der er direktør i Okari Mobile.

Michael Lund-Andersen råder til, at man overvejer, hvor man gerne vil have trafik med en QR-kode, før man bruger den. Hvis man eksempelvis vil have trafik i en fysiske butik, kan man give kunderne rabat der, hvis de scanner en kode, siger han til Kommunikationen.dk.

LÆS OGSÅ: QR-koden kan snart være fortid

Læs hele artiklen på Kommunikationen.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD