Eksperter: QR-koder bruges forkert
Færre vil scanne QR-koder i fremtiden, fordi reklamebranchen har været for dårlig til at knytte relevant indhold til koderne, mener eksperter.
Forventningerne til QR-koder var store, men de små stregkode-lignende koder, der ideelt set binder de fysiske reklamer sammen med de digitale platforme og muligheder, har skuffet slemt.
Det er reklamebranchens egen skyld, fordi koderne ikke bruges rigtigt, mener flere eksperter, som Kommunikationen.dk har talt med.
Flere danskere ved, hvad en QR-kode er, men færre vil benytte sig af mulighededen for at scanne en kode i fremtiden viser en undersøgelse, som Analyse Danmark og Okari Mobile har foretaget i januar 2013.
Når færre danskere vil benytte sig af QR-koder skyldes det, at de før er blevet skuffede over at modetage irrelevant information eller havne på hjemmesider, der ikke kan vises, når de har gjort sig den anstrengelse at scanne en kode. Det mener både Rikke Høyer Schrøder, der er blogger og partner i bureauet youneed:us og Michael Lund-Andersen, der er direktør i Okari Mobile.
Michael Lund-Andersen råder til, at man overvejer, hvor man gerne vil have trafik med en QR-kode, før man bruger den. Hvis man eksempelvis vil have trafik i en fysiske butik, kan man give kunderne rabat der, hvis de scanner en kode, siger han til Kommunikationen.dk.
LÆS OGSÅ: QR-koden kan snart være fortid
Læs hele artiklen på Kommunikationen.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter