Eksperter kritiserer kampagne fra Jensens Bøfhus
En tv-kampagne med slagordene “God bøf - eller gratis” bliver ikke redningen for Jensens Bøfhus, vurderer eksperter.
Jensens Bøfhus' nye tv-reklame får en hård modtagelse af to brandeksperter, som Ekstra Bladet har talt med.
Direktøren for Jensens Bøfhus, Dorte Gleie, kommer ellers med en indrømmelse til seerne, inden hun præsenterer konceptet ‘God bøf - eller gratis,” hvor utilfredse kunder får lov til at slippe for regningen.
- Vi er stolte over at kunne servere gode bøffer, men der er bestemt områder, hvor vi har kunnet gøre det bedre, siger hun i reklamen.
Men det fungerer ikke, lyder en vurdering fra to eksperter.
- De indrømmer jo, at de kunne blive bedre på nogle punkter, men de siger ikke på hvilke, så det er ret uklar kommunikation, siger den ene brandekspert, Frederik Preisler, til Ekstra Bladet. Han arbejder hos Mensch.
- Er det bøffen, saucen, eller hvad er det? Man vil gerne vide, hvad der er forbedret, så jeg synes, at det er vage indrømmelser, de kommer med. Samtidig er konceptet jo også lidt vagt. Hvis du er utilfreds, så får du din bøf gratis, men det får man vel på de fleste restauranter i dag, fortsætter han.
LÆS OGSÅ: Kriseramt og udskældt: Bøfhus klar med opsigtsvækkende tiltag
Læs hele artiklen på Ekstra BladetFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter