Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Brugen af sociale medier i en detailvirksomhed med flere lokationer"

- Thomas Bogh, Bonzer
Læs bloggen her

Eksperter: Derfor har Biva haft store problemer

Foto: biva.dk



Onsdag den 10 januar 2018 kl. 09:19 - Kilde: Business - 0

Der er en række grundlæggende problemer med Biva, som har holdt virksomheden tilbage, vurderer eksperter.

Møbelkæden Biva har levet en omtumlet tilværelse. Senest er Biva lige akkurat blevet reddet fra konkursen over nytår af Boozt-medstifter Carsten Blom-Hanssen.

Spørgsmålet er dog, hvorfor de tidligere ejere, blandt andet IT-guru Jimmy Maymann, ikke kunne få kæden op at køre. Han købte i foråret 2017 45 procent af Biva, men måtte kaste håndklædet i ringen.

Ingen af de tidligere ejere vil udtale sig, så derfor har Busines spurgt brandingekspert Stig Helgens Binggeli, direktør for Brand House, om, hvad der gik galt for Biva.  

Brandet er problemet

Stig Helgens Binggeli forklarer, at Biva konkurrerer med giganter som Ikea og Jysk, der også ejer Ilva og Idémøbler. Derudover mener han, at Biva har et andet problem.

- Brandet er ikke længere interessant. Da det var Johansen-familien, der ejede Biva, var mærket interessant og lidt spøjst. Man var ikke stolt af at have købt noget i Biva, men det var jo billigt. Positioneringsmæssigt kan jeg simpelthen ikke se, hvad de vil. De er ikke specielt stærke online som fx Bolia.com. De har heller ikke et stærkt koncept som fx Ikea, som står for holdbare og billige produkter, så det er enormt svært at finde Bivas berettigelse, siger Helgens Binggeli til Busines.

Kresten Wiingaard er ekspert i e-handel og administrerende direktør i firmaet Adapt. Han vurderer, at Biva.dk kunne tilbyde forbrugerne mange fordele i form af sikker e-handel, prismatch og rentefrie lån.

- Men de har ikke formået at genskabe brandet online og sørge for, at folk har kendskab til det, siger han.

LÆS OGSÅ: Kendte investorer skyder millioner i Biva

Læs hele artiklen på Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD