Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ekspert: Coops nye mobilbetalingsapp er på grænsen til det geniale

Per Østergaard Jacobsen er ekstern lektor på CBS inden for blandt andet Performance Management in Marketing
Foto: Privat



Monday den 15 February 2016 kl. 11:32 - Kilde: Berlingske Business

Coops egen mobilbetalingsplatform er godt tænkt af detailhandelskoncernen, mener ekstern lektor ved CBS Per Østergaard Jacobsen.

Nyheden om, at Coop er ved at udvikle en mobilbetalingsplatform, som kan integrere en række kendte betalingsmidler med detailhandelskoncernens fordelsprogram og en række nye digitale services, er af flere eksperter – som Berlingske Business har interviewet – blevet dømt ude.

Det sker, selvom den nye mobilbetalingsapp endnu ikke er blevet frigivet.

Anderledes optimistisk med hensyn til den nye mobilbetalingsplatform er Per Østergaard Jacobsen, som er ekstern lektor på CBS inden for blandt andet Performance Management in Marketing.

- Coop scorer hattrick på den nye mobilbetalingsapp, som kan sætte en helt ny standard i dansk detailhandel. Med betalingsappen får Coop en enorm mængde data, som kan give supermarkedskæden en helt ny kundeindsigt. Denne viden er meget værdifuld, fordi Coop således kan lave målrettet og relevant kommunikation til kunden, hvilket sikrer en gensidig værdiskabelse for kunde og butik, siger Per Østergaard Jacobsen til Berlingske Business.

Han er en af de personer i Danmark, der ved mest om CRM, kunderelationer og kundeoplevelser.

LÆS OGSÅ: Coop dropper Mobilepay og Swipp - satser på egen betalingsløsning

Introduceres for alvor i andet halvår

Selvom Per Østergaard Jacobsen er meget optimistisk over for Coops nye, egen mobilbetalingsplatform afviser han ikke, at den kan ramme forbi målet.

- Det kan godt være, at mine forventninger ikke matcher direktionens plan, men Coop har erfaringer i at arbejde med data, og når jeg ser på hele deres tilgang til markedet og deres madmanifest, så lur mig, om ikke de har tænkt disse tanker ind, siger Per Østergaard Jacobsen til Berlingske Business.

Ifølge mediet betegner Per Østergaard Jacobsen Coops kommende mobilbetalingsløsning for ’på grænsen til det geniale’.

LÆS OGSÅ: Her er Coops ambitiøse målsætninger for egen mobil-betaling

Netop nu tester Coop sin nye mobilbetalingsplatform til almindelige kassebetalinger i Mad Cooperativet på Hovedbanegården i København med medarbejdere som forsøgskaniner. Coop, som blandt andet står bag Kvickly, Superbrugsen, Dagli´brugsen, Fakta og Irma, forventer, at den nye mobilbetalingsapp introduceres i større skala i andet halvår af i år.

Læs hele artiklen på Berlingske Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD