Ekspert: Coops nye mobilbetalingsapp er på grænsen til det geniale
Coops egen mobilbetalingsplatform er godt tænkt af detailhandelskoncernen, mener ekstern lektor ved CBS Per Østergaard Jacobsen.
Nyheden om, at Coop er ved at udvikle en mobilbetalingsplatform, som kan integrere en række kendte betalingsmidler med detailhandelskoncernens fordelsprogram og en række nye digitale services, er af flere eksperter – som Berlingske Business har interviewet – blevet dømt ude.
Det sker, selvom den nye mobilbetalingsapp endnu ikke er blevet frigivet.
Anderledes optimistisk med hensyn til den nye mobilbetalingsplatform er Per Østergaard Jacobsen, som er ekstern lektor på CBS inden for blandt andet Performance Management in Marketing.
- Coop scorer hattrick på den nye mobilbetalingsapp, som kan sætte en helt ny standard i dansk detailhandel. Med betalingsappen får Coop en enorm mængde data, som kan give supermarkedskæden en helt ny kundeindsigt. Denne viden er meget værdifuld, fordi Coop således kan lave målrettet og relevant kommunikation til kunden, hvilket sikrer en gensidig værdiskabelse for kunde og butik, siger Per Østergaard Jacobsen til Berlingske Business.
Han er en af de personer i Danmark, der ved mest om CRM, kunderelationer og kundeoplevelser.
LÆS OGSÅ: Coop dropper Mobilepay og Swipp - satser på egen betalingsløsning
Introduceres for alvor i andet halvår
Selvom Per Østergaard Jacobsen er meget optimistisk over for Coops nye, egen mobilbetalingsplatform afviser han ikke, at den kan ramme forbi målet.
- Det kan godt være, at mine forventninger ikke matcher direktionens plan, men Coop har erfaringer i at arbejde med data, og når jeg ser på hele deres tilgang til markedet og deres madmanifest, så lur mig, om ikke de har tænkt disse tanker ind, siger Per Østergaard Jacobsen til Berlingske Business.
Ifølge mediet betegner Per Østergaard Jacobsen Coops kommende mobilbetalingsløsning for ’på grænsen til det geniale’.
LÆS OGSÅ: Her er Coops ambitiøse målsætninger for egen mobil-betaling
Netop nu tester Coop sin nye mobilbetalingsplatform til almindelige kassebetalinger i Mad Cooperativet på Hovedbanegården i København med medarbejdere som forsøgskaniner. Coop, som blandt andet står bag Kvickly, Superbrugsen, Dagli´brugsen, Fakta og Irma, forventer, at den nye mobilbetalingsapp introduceres i større skala i andet halvår af i år.
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter