Ekspansiv spisekæde er et stort skridt tættere på milliarden
Væksten fortsætter hos en af landets kendte spisekæder, som nu retter fokus mod det tyske marked.
Spisekæden Sticks’n’Sushi, som består af 25 restauranter, melder om særdeles gode fangster i det seneste årsregnskab.
Omsætningen lander på 732 millioner kroner - en stigning på 45 procent sammenlignet med sidste år - og samtidig er overskuddet på 59 millioner kroner det største nogensinde.
Ifølge en pressemeddelelse fra Sticks’n’Sushi går det både godt på det danske og britiske marked.
- Restauranterne i London, Oxford og Cambridge har udviklet sig rigtig flot de sidste to år, og samtidig er den danske forretning bundsolid, siger den kommercielle direktør, Anders Kjørup.
- Vi kommer til at ekspandere i UK og Tyskland og kigger desuden på enkelte drømmelokationer i Danmark - og ellers vil vi geninvestere i de eksisterende restauranter, siger han.
Særligt det tyske marked, hvor Sticks’n’Sushi indtil videre har tre restauranter, kommer der nu fokus på. Flere åbninger er på vej, forklarer den adm. direktør, Andreas Karlsson.
- Vi åbnede vores første restaurant i Berlin i 2017, og sidenhen har vi lagt mange kræfter og tålmodighed i arbejdet. Åbningen af restaurant nummer to og tre ændrede perceptionen, og vi mærker tydeligt, hvordan gæsterne begyndte at genkende og efterspørge os - det momentum vil vi gerne holde, siger direktøren.
Sticks’n’Sushi har to millioner gæster om året.
LÆS OGSÅ: Direktør stopper i Lars Larsens Groups sushikæde
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter