Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

DSB-kiosker er en god forretning

Foto: 7-Eleven



Wednesday den 18 May 2016 kl. 10:20 - Kilde: Børsen

For femte år i træk kan DSB's kiosker vise sorte tal på bundlinjen, og særligt en mand får skylden.

DSB's datterselskab Kort og Godt har de seneste år klaret sig rigtig fint. Selskabet står bag de 7-Eleven-butikker, som ligger på landets togstationer. Og for femte år i træk har disse butikker formået at skabe overskud. Det skriver Børsen.

I 2015 landede overskuddet på 23 millioner kroner på trods af liberaliseringen af lukkeloven, der har givet dagligvareforretninger mulighed for at udvide åbningstiderne.

- De seneste år har vi hævet vores markedsandele ganske betragteligt. Det håber vi på at kunne holde fast i. Måden, vi gør det på, er at tage konkurrencen op mod de supermarkedskæder, som åbner små og nye butikker. Samarbejdet med 7-Eleven er også noget af det, der har fået butikken til at køre bedre. Det brand har været vigtigt for os, siger administrerende direktør i Kort & Godt, Søren Rasmussen, til Børsen.

DSB har været så glade for Søren Rasmussen, at de i en pressemeddelelse har skrevet følgende:

- Han er manden, der har vendt underskud til overskud i DSB's kioskkæde.

Det er blandt andet sket ved at trimme forretningen og lukke 21 butikker, således at der i dag er 77 butikker tilbage.

LÆS OGSÅ: 7-Eleven vil væk fra traditionelt kioskkoncept

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD