7-Eleven vil væk fra traditionelt kioskkoncept
Om 7-Eleven:
7-Eleven i Skandinavien drives af Reitan Convenience, som er en del af Reitangruppen AS – en af Skandinaviens ledende aktører inden for dagligvare- og conveniencehandel.
I Danmark har 7-Eleven været etableret siden 1993, hvor den første butik åbnede på Trianglen på Østerbro i København.
7-Eleven har i dag 189 butikker fordelt rundt om i landets storbyer, i provinsen, i storcentre, i Københavns lufthavn og på togstationer.
Kilde: 7-Eleven
Den store convenience-kæde kommer ud af 2015 med et overskud, der er mere end syv gange større end året før.
Et overskud på 14,5 millioner kroner mod et overskud på 1,9 millioner kroner året før.
Det er, hvad det nye 2015-regnskab for Reitan Convenience Danmark, der driver 7-Eleven herhjemme, viser.
Det skriver erhvervsmediet Finans.
Til sammenligning havde 7-Eleven i 2013 et underskud på 17,3 millioner kroner.
Dermed kan 7-Eleven i Danmark fremvise sit bedste driftsresultat nogensinde – helt i tråd med, hvad den administrerende direktør for 7-Eleven i Danmark, Jesper Østergaard, fortalte i interview med detailfolk.dk forud for årsregnskabet.
LÆS OGSÅ: Fremadstormende 7-Eleven tanker selvtillid med rekord
7-Elevens omsætning steg blot 0,3 procent på grund af den hårde konkurrence, hvilket dog sikrer 7-Eleven en historisk høj markedsandel på 31,7 procent.
Den store convenience-kæde har fået mere fokus på sunde convenience-produkter, både hvad angår mad og drikke.
I dag sælger ’down on the corner-kæden' – udover blandt andet hotdogs og de velkendte Baby Bites (pølsehorn) – eksempelvis rawkager, palæoboller, chiabarer, proteinsalater og flere juice-produkter.
Succes med sunde varer
- Vi har stor succes med vores sunde convenience-produkter, sagde Jesper Østergaard i marts til detailfolk.dk og fremhævede, at antallet af solgte sunde varer er blevet fordoblet.
I det nye årsregnskab fremhæver Reitan Convenience Danmark netop 7-Elevens udvikling, hvor kæden er på vej længere fra det traditionelle kioskkoncept:
- Traditionelle dagligvareprodukter er gradvist reduceret, og samtidig er en lang række mad, bagerivarer og kolde/varme drikke tilføjet sortimentet. Den øgede fokus på disse kategorier har skabt god omsætningsvækst og har kunnet kompensere for nedgang i salget af ’dagligvarer’.
7-Eleven har 189 butikker i Danmark.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter