Direktør har ambitiøse planer for væksten i Imerco
Uden mere vækst ender Imerco med at blive ædt op, forklarer direktøren. En storstilet plan skal få salget til at stige markant.
Isenkræmmerkæden Imerco sætter gang i en vækststrategi, som har fået navnet Plan500. Det skriver Børsen.
Målet er at styrke toplinjen med 500 millioner kroner inden 2025, forklarer den adm. direktør, Frederik Brønnum.
- På væggen på vores kontor står der med meget stor skrift, “kun vækst er succes.” Det er vores mantra internt. Vi har stigende omkostninger og råvarer, så vi er nødt til at skabe en vækst, for ellers bliver vi ædt op, siger han til Børsen.
Imerco vil investere 100 millioner, der blandt andet skal gå til udvikling af de fysiske butikker, de digitale salgskanaler og et fuldautomatiseret lagersystem. Opkøb af konkurrenter kan også komme på tale.
Det er ellers ikke mange år siden, at Imerco oplevede store udfordringer med opkøbet af butikskæden Inspiration. Handlen endte med at trække dybe spor i årsregnskaberne, som i en periode var præget af underskud.
Tidligere på året kunne isenkræmmerkæden dog præsentere solide tal for 2021, hvor omsætningen ramte det højeste niveau nogensinde med 1,5 milliarder kroner, mens overskuddet lød på godt 66 millioner kroner.
- På baggrund af udviklingen i 2020 og 2021 har Imerco igangsat et omfattende investeringsprogram med yderligere automatisering og digitalisering af virksomheden. I 2021 og 2022 investeres samlet set 90-100 mio. kr. i fortsat udvikling af virksomheden, udtalte Frederik Brønnum i forbindelse med årsregnskabet.
Imerco har mere end 160 butikker på landsplan.
IMERCO HOLDING A/S
Nettoomsætning
2021: 1.509.089
2020: 1.493.255
2019: 1.353.589
Bruttoresultat
2021: 692.309
2020: 666.731
2019: 601.486
Årets resultat
2021: 66.177
2020: 20.122
2019: -58.930
Kilde: Imerco
LÆS OGSÅ: Imerco bygger videre på sidste års store forløsning med rekordomsætning
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter