Detailhandlen dominerer på top 10 over kvindernes favoritbrands
FAKTA
- YouGovs BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af 380 varemærker.
- Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning.
- Ranglisten er udarbejdet på baggrund af spørgsmål om, hvilke varemærker kvinder overordnet har et positivt indtryk af - og omvendt.
- Svarene bliver efterfølgende regnet om til en såkaldt impression-score.
- Ranglisten viser udviklingen fra 1. februar 2019 til 31. januar 2020.
Kilde: YouGov Denmark
De kvindelige forbrugere herhjemme har et godt øje til flere brands fra detailhandlen, viser en frisk top 10-liste.
Blandt de 10 varemærker, som danske kvinder har det bedste indtryk af, finder man hele seks butikskæder og et kendt private label fra dagligvarehandlen.
Det viser en ny rangliste fra YouGov.
Førstepladsen går til Rema 1000, som altså beholder sin nærmest sædvanlige position på den slags lister. Tidligere på året blev discountkæden eksempelvis kåret som landets bedst omtalte brand for tredje år i træk.
Med en såkaldt impression-score på 59,5 har Rema 1000 et stykke ned til andenpladsen, hvor vi finder Søstrene Grene med en score på 55,5. På tredjepladsen ligger betalingstjenesten MobilePay.
Kvindernes top 10
- Varemærker med det bedste overordnede indtryk blandt kvinder.
01 - Rema 1000: 59,5 (score)
02 - Søstrene Grene: 55,5
03 - MobilePay: 55,4
04 - Lego: 54,2
05 - Matas: 51,6
06 - Lurpak: 51,5
07 - Ikea: 48,6
08 - Imerco: 48,4
09 - Kop & Kande: 48,0
10 - Änglamark: 46,5
- De største højdespringere
01 - Rejsekort: 17,7 (+6,3)
02 - McDonald’s: 5,7 (+6,2)
03 - DSB: -4,4 (+5,2)
04 - Burger King: 2,4 (+5,2)
05 - Jysk: 33,7 (+4,9)
06 - TV2 Play: 25,4 (+4,9)
07 - Budget: 20,9 (4,5)
08 - Ryanair: -18,9 (4,2)
09 - Jem & Fix: 32,0 (4,2)
10 - Ekstra Bladet: - 13,1 (+3,6)
Kilde: YouGov
LÆS OGSÅ: Dagligvarekæde scorer hattrick som landets bedst omtalte brand
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter