Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Detailhandlen dominerer på top 10 over kvindernes favoritbrands

Foto: detailfolk.dk



FAKTA

- YouGovs BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af 380 varemærker.

- Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning.

- Ranglisten er udarbejdet på baggrund af spørgsmål om, hvilke varemærker kvinder overordnet har et positivt indtryk af - og omvendt.

- Svarene bliver efterfølgende regnet om til en såkaldt impression-score.

- Ranglisten viser udviklingen fra 1. februar 2019 til 31. januar 2020.

Kilde: YouGov Denmark

Thursday den 5 March 2020 kl. 09:35 af: Kristian Holgersen

De kvindelige forbrugere herhjemme har et godt øje til flere brands fra detailhandlen, viser en frisk top 10-liste.

Blandt de 10 varemærker, som danske kvinder har det bedste indtryk af, finder man hele seks butikskæder og et kendt private label fra dagligvarehandlen.

Det viser en ny rangliste fra YouGov.

Førstepladsen går til Rema 1000, som altså beholder sin nærmest sædvanlige position på den slags lister. Tidligere på året blev discountkæden eksempelvis kåret som landets bedst omtalte brand for tredje år i træk.

Med en såkaldt impression-score på 59,5 har Rema 1000 et stykke ned til andenpladsen, hvor vi finder Søstrene Grene med en score på 55,5. På tredjepladsen ligger betalingstjenesten MobilePay.

Kvindernes top 10

- Varemærker med det bedste overordnede indtryk blandt kvinder.

01 - Rema 1000: 59,5 (score)
02 - Søstrene Grene: 55,5
03 - MobilePay: 55,4
04 - Lego: 54,2
05 - Matas: 51,6
06 - Lurpak: 51,5
07 - Ikea: 48,6
08 - Imerco: 48,4
09 - Kop & Kande: 48,0
10 - Änglamark: 46,5

- De største højdespringere

01 - Rejsekort: 17,7 (+6,3)
02 - McDonald’s: 5,7 (+6,2)
03 - DSB: -4,4 (+5,2)
04 - Burger King: 2,4 (+5,2)
05 - Jysk: 33,7 (+4,9)
06 - TV2 Play: 25,4 (+4,9)
07 - Budget: 20,9 (4,5)
08 - Ryanair: -18,9 (4,2)
09 - Jem & Fix: 32,0 (4,2)
10 - Ekstra Bladet: - 13,1 (+3,6)

Kilde: YouGov

LÆS OGSÅ: Dagligvarekæde scorer hattrick som landets bedst omtalte brand



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD