Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Detailaktører blev hyldet på Fødevaredagen 2014

Foto: Colourbox



Wednesday den 29 October 2014 kl. 10:02 af: Freja Thorbech

To supermarkeder og en slagterbutik kunne glæde sig over at modtage priser på Landbrug & Fødevares store branchedag - Fødevaredagen.

Der blev uddelt en række priser til Landbrug & Fødevares store branchedag Fødevaredagen i Turbinehallerne i Aarhus i går eftermiddags.

Blandt andet kunne frugt- og grøntafdelingerne i Rema1000 på Rosenørns Allé på Frederiksberg og i Kvickly i Skive glæde sig over at vinde Frugt- og Grøntprisen 2014 inden for hver deres kategori - bedste frugt- og grøntafdeling i discount og bedste frugt- og grøntafdeling i et super- eller hypermarked.

Der var tre nominerede i hver kategori, men juryen var ikke i tvivl.

- Når man træder ind i Kvickly i Skive kan man mærke menneskene bag. Det danske og de lokale avlere er meget synlige. Overalt er der historier om den frugt og grønt, som forbrugerne møder. I Rema1000 starter fornemmelsen allerede ved indgangen. Fornemmelsen af, at her er en butik, der vil frugt og grønt. Det fortsætter ind i vindfanget, hvor øjet fanges af ikke bare et par æbler og lidt grønt, men en væg fyldt med sæsonaktuelle frugter og grønsager, siger Lærke Kirstine Lund, jurymedlem og markedskonsulent i Landbrug & Fødevarer.

Slagterbutik vinder pris 

Udover Frugt- og grøntprisen blev også Slagterprisen 2014 uddelt på Fødevaredagen. Vinderen blev slagtermester Peter Olsen fra Emilievejs Slagterforretning i Frederikshavn. Han vandt over to andre nominerede, da pointene var talt op efter en onlineafstemning blandt kollegaer i branchen og Slagterprisens jury.

Ud over at være en god slagter, er Peter Olsen også en dygtig forretningsmand, der forstår at drive en slagterbutik.

- Peter Olsen åbner sin butik lørdag morgen kl. 6.00. De fleste ville mene, det var tåbeligt tidligt, men kunderne strømmer til for at købe Peters leverpostej, og ender med at få købt meget mere end leverpostej. Det kommer der af at forstå sine kunder, og hvad de vil have, og det skal også til, når man driver en slagterbutik, siger seniorkonsulent hos Landbrug & Fødevarer Vickie Kristensen.

Frugt- og grøntprisen er skabt af Landbrug & Fødevarer med DLG Food og Dansk Gartneri som partnere. Det er første år prisen bliver uddelt. Slagterprisen er blevet uddelt siden år 2000, og vinderen af prisen har hele det efterfølgende år lov til at reklamere med prisen og titlen i sin butik.

LÆS OGSÅ: Nu sættes jagten på Danmarks bedste grøntafdeling ind



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD