Derfor deler Salling Group tusindvis af solsikkesnore ud
Siden efteråret har Salling Group sendt 65.000 solsikkesnore ud i butikkerne. De skal sætte fokus på usynlige handicap.
En solsikkesnor, som man eksempelvis kan have sine nøgler i, skal være med til at sætte fokus på autisme, ADHD og andre usynlige handicap.
I oktober begyndte Salling Group at sende snorene ud i butikkerne, og på fem måneders tid har koncernen udleveret 65.000 styk.
Alene i Føtex på Prinsessegade i Fredericia er der blevet udleveret 1.100 solsikkesnore.
33-årige Hanne Bruun Nielsen er en af dem, der har fået sig en solsikkesnor. Hun er personalechef i Føtex Fredericia City og døjer desuden med ADHD.
- Jeg har blandt andet brugt snoren til at gå forrest i forhold til mine medarbejdere og for at bryde tabuet omkring usynligt handicap. Det er for at vise, at det er ok at fejle noget, og at man godt kan blive til noget, selv om man har en diagnose, siger Hanne Bruun Nielsen.
Hendes erfaringer med ADHD har blandt andet hun brugt, når hun har holdt jobsamtaler.
- Jeg har vist, at det er ok at have et handicap, når man er ansat i Salling Group. Det er vigtigt, at vi italesætter de sygdomme, man ikke kan se. Faktisk synes jeg, at der er for lidt fokus på solsikkesnoren, og hvorfor der er nogen, der bærer den, siger Hanne Bruun Nielsen.
Solsikkesnorene bliver delt ud i samarbejde med Solsikkeprogrammet.
FAKTA OM SOLSIKKESNOREN
- 1. oktober 2022 begyndte Salling Group, der ejer Netto, Bilka, føtex, BR og Salling Stormagasiner samt driverCarl’s Jr. og Starbucks, at uddele solsikkesnoren.
- Salling Group uddeler solsikkesnoren i samarbejde med Solsikkeprogrammet, der arbejder for at sikre bedre vilkår for personer med usynlige handicap og skjulte diagnoser som for eksempel ordblindhed, psykiske sygdomme, autisme, ADHD, demenssygdomme, hjerneskade, talehandicap, synsnedsættelse, hørehandicap med videre.
- Man kan få udleveret solsikkesnoren i alle Salling Groups forretningsenheder og på koncernens vareterminaler, lagre og hovedkontorer ved enten at henvende sig i kundeservice eller ved kassen. Den bliver udleveret uden spørgsmål.
- Salling Group er den første dagligvarekoncern, der uddeler solsikkesnoren.
- Salling Group har sendt 65.000 solsikkesnore ud i alt til koncernens forretningsenheder.
Kilde: Salling Group
LÆS OGSÅ: Salling Group om ny satsning: - Vi er her for kundernes skyld
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter