Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Denne aldersgruppe bruger flest penge

Foto: morguefile.com



Thursday den 15 June 2017 kl. 11:08 af: Kristian Holgersen

En bestemt aldersgruppe giver ungdommen baghjul og står for den suverænt største andel af det private forbrug, viser rapport.

Mange reklamer henvender sig især til unge mennesker, men måske kunne det betale sig at give en anden aldersgruppe endnu mere opmærksomhed.

Det er nemlig danskere i alderen fra 40-65 år, som er de klart største forbrugere. Sådan lyder konklusionen i en ny rapport fra analysevirksomheden Marketminds og De Lokale Ugeaviser.

I alt står gruppen af modne forbrugere, der er vokset op under den økonomiske højkonjunktur i 1960’erne og 1970’erne, for 52 procent af det samlede forbrug. Det svarer til et årligt privatforbrug på 285 mia. kroner.  

Til sammenligning står de unge i alderen 20-39 år for blot 144 mia. kroner - hvilket svarer til 26 procent. Så for hver 100 kroner ungdommen spenderer, hiver den ældre generation 138 kroner op af lommen, viser en beregning i rapporten.

Ifølge undersøgelsen er de modne forbrugere også de mest materialistiske. De har med andre ord ikke svært ved at finde noget at bruge pengene på. Som eksempler bliver investeringer i hjemmet, nye gadgets, behovet for en god bil og nyt tøj blandt andet fremhævet.

Se hele rapporten om de modne forbrugere her.

LÆS OGSÅ: Forbrugertilliden overrasker positivt - men detailsalget er uændret



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD