Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Danske webshops kan hente ekstra gevinster i udlandet

Foto: PR foto



Fakta om europæiske forskelle (Kilde: DHL Parcel)

• 84% af alle modtagere i Holland ønsker at vælge et specifikt leveringstidspunkt på dagen
• I Tjekkiet er den foretrukne betalingsmetode Cash on Delivery
• I Polen lægger man meget vægt på personlig anbefaling af en netbutik, inden man selv bestiller
• I Luxembourg ønsker de fleste modtagere at få leveret pakker direkte til døren
• I Belgien afhænger købet af, hvor enkel returneringsmuligheden er
• I Sverige er det lige så almindeligt at betale via faktura som med kreditkort
• Og i Norge planlægger 75% af e-handlere nøje deres køb, inden de lægger ordren.

Thursday den 14 December 2017 kl. 06:10 af: Lise Møller Schilder

Det danske marked er ikke stort, men webshops kan øge deres omsætning ved blot at åbne for salg i udlandet, viser undersøgelse.

Webshops, der befinder sig på små markeder som det danske, kan få en del ud af at brede deres salg ud til udlandet. Eksportfirmaet DHL Express har gennemført en international undersøgelse med mere end 1.800 svar fra en spørgeundersøgelse blandt butikker og producenter i seks lande.

Undersøgelsen viser, at det i gennemsnit øger omsætningen 10-15 procent bare at åbne for forsendelser til udlandet. Det skriver DHL i en pressemeddelelse.

- Det danske marked er et lille marked og webshops, der derfor ikke orienterer sig mod de udenlandske markeder, kommer til at få det svært i de kommende år. Min anbefaling er helt klart, at de skal gå i gang med at skabe deres eget eksporteventyr med mindre de sælger et produkt, som ikke egner sig til eksport, siger Atli Einarsson, der er adm. direktør for DHL Express.

Logistik er ikke længere en barriere

Hvor det tidligere kunne være vanskeligt for webshop-ejere, at komme i gang med forsendelser til udlandet, er situationen i dag en helt anden, mener DHL.

- Mange ser logistikken som en barriere for at komme i gang med at handle med udlandet, men vi skriver 2017 og det har aldrig været nemmere. Black Friday, juleshopping og alle de andre store shoppingdage er tidspunkter, hvor alle søger de gode tilbud og der derfor er gode muligheder for at sælge til kunder i udlandet. Jeg kan godt forstå, at det for nogen virker som et uoverstigeligt problem at sende pakker ud af Danmark, men vi hører gang på gang webshopejere undre sig over, at de ikke har gjort det før, siger Stefan Sommer, der er adm. direktør i DHL Parcel.

71 procent af de adspurgte netbutikker i undersøgelsen regnede også med, at deres salg til udlandet ville stige de kommende år.

LÆS OGSÅ: Dyr fragt skræmmer kunder væk fra danske netbutikker



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD