Danske netbutikker har mindsket ventetiden
De danske netbutikkers svartider
De hurtigste
1. BR.dk (svartid: 1,24 s)
2. dk.bonaparteshop.com (svartid: 1,28 s)
3. Boozt.com (svartid: 1,42 s)
4. Dinsport.dk (svartid: 1,42 s)
5. Imerco.dk (svartid: 1,51 s)
6. Lagersport.dk (svartid: 1,55 s)
7. Inspiration.dk (svartid: 1,61 s)
8. Jysk.dk (svartid: 1,62 s)
9. Kaufmann.dk (svartid: 1,63 s)
10. Quint.dk (svartid: 1,63 s)
De langsomste
22. Saxo.com (svartid: 2,26 s)
23. Deres.dk (svartid: 2,33 s)
24. Jardex.dk (svartid: 2,81 s)
25. Happii.dk (svartid: 3,07 s)
26. Merlin.dk (svartid: 3,11 s)
27. Arnoldbusck.dk (svartid: 3,50 s)
28. Stadium.dk (svartid: 10,49 s)
Kilde: Digicure
De danske netbutikker har forkortet ventetiden for brugerne, viser en ny analyse. Og det har stor betydning, hvis man vil holde kunderne i butikken.
De danske netbutikkerne er blevet hurtigere til at vise butikken frem for kunderne.
På to år er forbrugernes ventetid foran skærmen faldet med 38 procent. Hvor en internetbruger i dag skal vente i 2,25 sekunder i snit for at få vist forsiden på en online shop, var ventetiden i januar 2013 på hele 3,64 sekunder. Det viser en undersøgelse, som en ny måling foretaget af analyse- og sikkerhedsvirksomheden Digicure.
Og millisekunderne tæller på nettet, hvis man vil holde kunderne i netbutikken.
- En hjemmesides svartid bør ikke overstige to sekunder. Ellers bliver kunderne utålmodige og begynder at vælge konkurrenten eller undlader at købe noget, siger direktør Jesper Helbrandt fra Digicure i en udtalelse.
Han henviser til en undersøgelse fra Forrester Consult, der viser, at 47 procent af onlineforbrugerne kun vil ofre to sekunder på at få vist et website.
Butikkerne har gjort en indsats
Digicures måling viser, at BR, Bonaparte og Boozt.com i dette års måling ligger helt i top med svartider på mellem et og halvandet sekund mod svartider på mellem tre og fem sekunder i målingen for to år siden (se de ti hurtigste netbutikker i faktaboksen). I den modsatte ende har Stadium en svartid på hele 10,49 sekunder.
Hjemmesider kan være langsommelige af mange forskellige årsager. Men oftest skyldes det tung grafik og billeder eller tredjepart plugins såsom reklamer, analyseværktøjer og Facebook, Twitter og LinkedIn knapper. Systemet kan også være underdimensioneret i forhold til antal besøgende, og de bagvedliggende databaser kan være uhensigtsmæssigt opbygget.
- Det meste er heldigvis noget, som folkene bag onlinebutikkerne kan gøre noget ved, og faktisk også har gjort noget ved de senere år i takt med at der er kommet meget større fokus på hurtighed for at sikre forbrugerne en god oplevelse, siger Jesper Helbrandt fra Digicure.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter