Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Danske netbutikker har mindsket ventetiden

Foto: detailfolk.dk



De danske netbutikkers svartider

De hurtigste

1. BR.dk (svartid: 1,24 s)
2. dk.bonaparteshop.com (svartid: 1,28 s)
3. Boozt.com (svartid: 1,42 s)
4. Dinsport.dk (svartid: 1,42 s)
5. Imerco.dk (svartid: 1,51 s)
6. Lagersport.dk (svartid: 1,55 s)
7. Inspiration.dk (svartid: 1,61 s)
8. Jysk.dk (svartid: 1,62 s)
9. Kaufmann.dk (svartid: 1,63 s)
10. Quint.dk (svartid: 1,63 s)

De langsomste

22. Saxo.com (svartid: 2,26 s)
23. Deres.dk (svartid: 2,33 s)
24. Jardex.dk (svartid: 2,81 s)
25. Happii.dk (svartid: 3,07 s)
26. Merlin.dk (svartid: 3,11 s)
27. Arnoldbusck.dk (svartid: 3,50 s)
28. Stadium.dk (svartid: 10,49 s)

Kilde: Digicure

Tuesday den 3 February 2015 kl. 09:47 af: Freja Thorbech

De danske netbutikker har forkortet ventetiden for brugerne, viser en ny analyse. Og det har stor betydning, hvis man vil holde kunderne i butikken.

De danske netbutikkerne er blevet hurtigere til at vise butikken frem for kunderne.

På to år er forbrugernes ventetid foran skærmen faldet med 38 procent. Hvor en internetbruger i dag skal vente i 2,25 sekunder i snit for at få vist forsiden på en online shop, var ventetiden i januar 2013 på hele 3,64 sekunder. Det viser en undersøgelse, som en ny måling foretaget af analyse- og sikkerhedsvirksomheden Digicure.

Og millisekunderne tæller på nettet, hvis man vil holde kunderne i netbutikken.

- En hjemmesides svartid bør ikke overstige to sekunder. Ellers bliver kunderne utålmodige og begynder at vælge konkurrenten eller undlader at købe noget, siger direktør Jesper Helbrandt fra Digicure i en udtalelse.

Han henviser til en undersøgelse fra Forrester Consult, der viser, at 47 procent af onlineforbrugerne kun vil ofre to sekunder på at få vist et website.

Butikkerne har gjort en indsats

Digicures måling viser, at BR, Bonaparte og Boozt.com i dette års måling ligger helt i top med svartider på mellem et og halvandet sekund mod svartider på mellem tre og fem sekunder i målingen for to år siden (se de ti hurtigste netbutikker i faktaboksen). I den modsatte ende har Stadium en svartid på hele 10,49 sekunder.

Hjemmesider kan være langsommelige af mange forskellige årsager. Men oftest skyldes det tung grafik og billeder eller tredjepart plugins såsom reklamer, analyseværktøjer og Facebook, Twitter og LinkedIn knapper. Systemet kan også være underdimensioneret i forhold til antal besøgende, og de bagvedliggende databaser kan være uhensigtsmæssigt opbygget.

- Det meste er heldigvis noget, som folkene bag onlinebutikkerne kan gøre noget ved, og faktisk også har gjort noget ved de senere år i takt med at der er kommet meget større fokus på hurtighed for at sikre forbrugerne en god oplevelse, siger Jesper Helbrandt fra Digicure.

LÆS OGSÅ: Langsomme webshops koster salg



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD