Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dansk Supermarked satser på Starbucks-ekspansion

Foto: Dansk Supermarked



Monday den 22 June 2015 kl. 09:08 af: Freja Thorbech

Dagligvaregiganten er klar til at ekspandere kraftigt på det danske kaffemarked og udnytte sin licens til at åbne Starbucks-butikker.

I denne uge slår Dansk Supermarked dørene op til den 12. Starbucks i Danmark.

Det sker på fredag i shoppingcenteret Fisketorvet i København. Starbucks på Fisketorvet er den femte kaffebar i København, og i løbet af sommeren åbner yderligere en cafe i hovedstaden. Den kommer til at ligge på Nørreport, og endnu flere kaffebarer kan være på vej til de kaffehungerende danskere.

Dansk Supermarked har nemlig siden 2012 haft licens til at drive Starbucks i Danmark, og ifølge Marianne Bedsted, direktør for Salling og Franchise i Dansk Supermarked, vil endnu flere kaffebarer følge.

- Det er et marked i vækst, som vi ser meget store muligheder i. I første omgang har vi fokus på at udvide med flere kaffebarer i København og Aarhus, men andre steder i landet er bestemt heller ikke uinteressante for os. Starbucks er et anerkendt brand over hele verden, og Dansk Supermarked har kapitalen til at kunne ekspandere markant på kaffemarkedet, siger hun i en udtalelse.

Åbner uden for varehus

Dansk Supermarked har åbnet flere Starbucks-kaffebarer i Føtex- og Bilka-varehuse, men den nye kaffebar åbner som selvstændigt beliggende café foran Føtex.

Og det er ikke første gang, at Dansk Supermarked har rykket Starbucks ud af varehus-regi. Starbucks på Rådhuspladsen i København, der slog dørene op i december, var den første af slagsen. Og flere kan følge.

- Aftalen om strøgplaceringer åbner rigtig gode muligheder for at brede oplevelsen ud til endnu flere. Der er ingen tvivl om, at Starbucks vil være attraktiv for gågader og strøge i flere større byer i Danmark, og med Starbucks’ erklærede mål om at være der, hvor kunderne forventer at finde dem, så er der oplagte muligheder flere steder i landet, sagde Marianne Bedsted i forbindelse med åbningen på Rådhuspladsen.

Starbucks blev stiftet i 1971 og har i dag 21.000 kaffebarer rundt om i verden. I Danmark er det Dansk Supermarked, der har licens til at drive kaffebarerne.

LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked åbner første Starbucks på strøgplacering



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD