Starbucks i nyt samarbejde med Spotify
For første gang nogensinde giver kaffekæden nu en partner adgang til sit loyalitetsprogram. Kunderne kan nu optjene point hos musiktjenesten Spotify.
Starbucks og Spotify har netop indgået et nyt samarbejde.
Det giver kaffekædens 7.000 amerikanske butikker, de 10 millioner medlemmer af kædens loyalitetsprogram og Spotifys 60 millioner brugere adgang til det, som parterne kalder et helt nyt musikalsk økosystem.
- Gennem sin historie har Starbucks arbejdet tæt sammen med musikindustrien ved at tilbyde et udvalg af kunstenere en platform for deres arbejde. Ved at koble Spotifys verdensklasses streamingtjeneste sammen med vores verdensklasses butiks- og digitale økosystem genopfinder vi den måde, som millioner af vores globale kunder opdager musik på, siger Starbucks adm. direktør Howard Schultz i en udtalelse.
Starbucks har i en årrække brugt musikken som centrum for oplevelserne i kædens butikker.
Kan optjene point hos Spotify
I butikkerne betyder samarbejdet, at medarbejderne får adgang til Spotifys premium-udgave, hvor de kan vælge den musik, der skal spilles i butikken. Butikkernes spillelister bliver herefter gjort tilgængelige for kunderne på Starbucks app. Samtidig kan medlemmer af Starbucks loyalitetsprogram optjene point, såkaldte stjerner, på Spotify, som kan bruges i Starbucks butikker. Det er første gang, at kaffekæden linker sin loyalitetsprogram sammen med en tredjepart.
For Spotify betyder samarbejdet, at musiktjenesten bliver promoveret i butikkerne.
- Starbucks har en rig musikkultur og kunder som er passionerede musikfans, og det gør os utrolig stolte af at være deres musikpartner, siger adm. direktør i Spotify, Daniel Ek.
Det musikalske samarbejde starter i USA, men bliver siden rullet ud til Canada og Storbritannien.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter