Dansk Supermarked opruster med social media-ekspert
Den store detailhandelskoncern satser mere på området for sociale medier - og arbejder på en ny strategi.
Der er lagt op til nye tider hos Dansk Supermarked hvad angår brug af sociale medier.
Således er den store detailhandelskoncern ved at udvikle en strategi for sociale medier på tværs af kæderne. Hidtil har Bilka, Føtex, Netto, Salling og Wupti.com kørt hvert sit løb på de sociale medier, men nu har Dansk Supermarked ansat en social media ekspert i en nyoprettet stilling, skriver Bureaubiz.dk.
- Hvert brand har haft sin strategi, men vi har som gruppe hidtil ikke haft en overordnet strategi for de sociale medier, der har favnet hele virksomheden. Det arbejde har vi indledt nu, for vi ved, at der er et uforløst potentiale, vi kan udnytte i fællesskab kæderne imellem, men også på corporate-plan for at kunne tiltrække medarbejdere og leverandører, siger kommunikationsdirektør hos Dansk Supermarked Group, Mads Hvitved Grand, til Bureaubiz.dk.
Skal ikke ensrettes på de sociale medier
Den nyoprettede stilling som Head of Social er blevet besat af medieekspert Hans Tosti, som kommer til at arbejde ud fra et kompetencecenter med 10 ansatte, der arbejder på tværs af kæderne i Dansk Supermarked.
Kommunikationsdirektør Mads Hvitved Grand fremhæver dog, at selvom kæderne skal arbejde efter en fælles strategi, skal også skal have lov til at leve deres eget liv på de sociale medier:
- Kæderne skal ikke ensrettes på de sociale medier, men der er nogle retningslinjer og muligheder på tværs, som vi ikke har fokuseret målrettet på før, og det skal vi til at gøre nu i stedet for, at kæderne sidder med hver sin social media-strategi.
LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked i modangreb på Coop
Læs hele artiklen på Bureaubiz.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter