Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dansk stjerne som Netto-medarbejder i ny viral kampagne

Kato møder Nettos kunder forklædt som medarbejderen Karsten.
Foto: Youtube.com



Thursday den 23 April 2015 kl. 11:22 af: Freja Thorbech

VIDEO: En anerkendt dansk dj storhitter viralt som Netto-medarbejder i en ny kampagne. Filmen skal ifølge Netto sætte fokus på, hvor kæden adskiller sig fra konkurrenterne.

Iført falsk hår, skæg, briller og uniform gør den danske stjerne-dj Kato sig som Netto-medarbejderen Karsten i en ny viral kampagnefilm for Netto.

Filmen er en reklame for et særlig produktkombination, der lander på hylderne i Nettos mere end 450 danske butikker på lørdag, nemlig et par høretelefoner fra Sony og en downloadkode til selvsamme Katos nye album.

For Netto har udgangspunktet for filmen været at sætte fokus på det, der adskiller kæden fra konkurrenterne, nemlig de mange nye varer, der hver uge lander i butikkerne.

- Vi har 400 nye spotvarer i vores butikker hver uge. Det er en blanding af food- og nonfoodvarer, men specielt inden for nonfood arbejder vi altid hen imod at fange nogle nye trends og tendenser, og det synes vi, at vi har ramt her, siger marketingchef i Netto, Martin Olesen, til detailfolk.dk.

Fordi høretelefonerne er et unikt produkt, skulle der også en unik markedsføring til.

- Vi ville gerne markedsføre det som mere end et produkt i vores avis, og til det kom der lidt forskellige ideer på bordet. En af ideerne var at placere Kato på en lidt skæv måde i en Netto-butik, forklarer Martin Olesen.

I videoen sætter Netto-medarbejderen Karsten sig for at finde ud af, hvad kunderne siger til det nye tilbud fra Netto, og hvad de i det hele taget synes om Kato. Det er der kommet nogle sjove svar ud af, og særligt når Karsten afslører sin sande identitet, er der et par kunder, der får røde ører (se hele filmen i klippet nedenfor).

Tiltænkt de sociale medier

Kampagnen er kun tiltænkt de sociale medier, hvor både Netto og Kato selv har delt den. I skrivende stund har det efter lidt under et døgn på Nettos Facebook-side resulteret i mere end 267.000 visninger, 2.560 ’synes godt om’-tilkendegivelser og mere end 1.400 delinger.

- Det er dejligt at se, at der også er andre, der synes, at den har kant og er sjovt, siger Martin Olesen.

Han kan ikke sætte et præcist tal på Nettos ambitioner for salget.

- Vi har selvfølgelig sat vores forventninger ud fra, at vi synes produktet er godt og af en god kvalitet, ligesom det er en spændende vare, et spændende samarbejde og en anderledes markedsføring, siger han.

At det netop er Kato, som Netto har valgt at samarbejde med er ikke tilfældigt.

- Vi har en meget bred målgruppe i Netto generelt, og det er svært at ramme alle, men vi synes, at Kato har noget aktualitet, ligesom han også prøver grænser af med nye, forskellige samarbejder på musikscenen, så vi mener, at matchet er rigtig godt, siger Martin Olesen til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Discountkrigen optrappes: Netto satser på nye butikker



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD