Dansk stjerne som Netto-medarbejder i ny viral kampagne
VIDEO: En anerkendt dansk dj storhitter viralt som Netto-medarbejder i en ny kampagne. Filmen skal ifølge Netto sætte fokus på, hvor kæden adskiller sig fra konkurrenterne.
Iført falsk hår, skæg, briller og uniform gør den danske stjerne-dj Kato sig som Netto-medarbejderen Karsten i en ny viral kampagnefilm for Netto.
Filmen er en reklame for et særlig produktkombination, der lander på hylderne i Nettos mere end 450 danske butikker på lørdag, nemlig et par høretelefoner fra Sony og en downloadkode til selvsamme Katos nye album.
For Netto har udgangspunktet for filmen været at sætte fokus på det, der adskiller kæden fra konkurrenterne, nemlig de mange nye varer, der hver uge lander i butikkerne.
- Vi har 400 nye spotvarer i vores butikker hver uge. Det er en blanding af food- og nonfoodvarer, men specielt inden for nonfood arbejder vi altid hen imod at fange nogle nye trends og tendenser, og det synes vi, at vi har ramt her, siger marketingchef i Netto, Martin Olesen, til detailfolk.dk.
Fordi høretelefonerne er et unikt produkt, skulle der også en unik markedsføring til.
- Vi ville gerne markedsføre det som mere end et produkt i vores avis, og til det kom der lidt forskellige ideer på bordet. En af ideerne var at placere Kato på en lidt skæv måde i en Netto-butik, forklarer Martin Olesen.
I videoen sætter Netto-medarbejderen Karsten sig for at finde ud af, hvad kunderne siger til det nye tilbud fra Netto, og hvad de i det hele taget synes om Kato. Det er der kommet nogle sjove svar ud af, og særligt når Karsten afslører sin sande identitet, er der et par kunder, der får røde ører (se hele filmen i klippet nedenfor).
Tiltænkt de sociale medier
Kampagnen er kun tiltænkt de sociale medier, hvor både Netto og Kato selv har delt den. I skrivende stund har det efter lidt under et døgn på Nettos Facebook-side resulteret i mere end 267.000 visninger, 2.560 ’synes godt om’-tilkendegivelser og mere end 1.400 delinger.
- Det er dejligt at se, at der også er andre, der synes, at den har kant og er sjovt, siger Martin Olesen.
Han kan ikke sætte et præcist tal på Nettos ambitioner for salget.
- Vi har selvfølgelig sat vores forventninger ud fra, at vi synes produktet er godt og af en god kvalitet, ligesom det er en spændende vare, et spændende samarbejde og en anderledes markedsføring, siger han.
At det netop er Kato, som Netto har valgt at samarbejde med er ikke tilfældigt.
- Vi har en meget bred målgruppe i Netto generelt, og det er svært at ramme alle, men vi synes, at Kato har noget aktualitet, ligesom han også prøver grænser af med nye, forskellige samarbejder på musikscenen, så vi mener, at matchet er rigtig godt, siger Martin Olesen til detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Discountkrigen optrappes: Netto satser på nye butikker
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter