Dansk restaurantkæde dropper ekspansionsplaner i udlandet
PROFILJOBS
Bolia.com søger en dynamisk og engageret IT Support Manager til en nyoprettet stilling
PWT GROUP søger Koncernøkonomichef – med stærk regnskabsmæssig faglig profil
KINGS & QUEENS ÅBNER I AARHUS og søger personale – kom og bliv en del af en modesucces!

Egentlig ville den grønne kæde gerne åbne restauranter i London, men de planer er skudt til hjørne nu. Væksten skal foregå i Danmark.
Flere danske cafér og restauranter har de seneste år taget skridtet til udlandet. Det gælder blandt andet Joe & The Juice, Mash og Sticks'n'Sushi.
Den danske kæde 42 Raw gik også med planer om at udvide til London, men nu er strategien ændret. Det skriver Business.
Planen er i stedet at tredoble omsætningen på dansk grund til at starte med. Det fortæller stifter og direktør Jesper Rydahl.
- Vi skal blive endnu dygtigere og skabe mere vækst herhjemme. Så vi lægger penge til side, så vi kan åbne i udlandet på et senere tidspunkt, siger Jesper Rydahl.
Raw 42 har lige åbnet sin fjerde restaurant i Danmark. Den første åbnede tilbage i 2009. Maden i restauranten er kendt for at være 100 procent plantebaseret og som udgangspunkt bliver den ikke produceret ved en temperatur over 42 grader.
- Vi havde en dialog i løbet af otte måneder med en kapitalfond om at åbne restauranter i London. Men undervejs ændrede fonden fokus og ville satse på New York i stedet, hvilket umiddelbart virkede langt væk for os. Til sidst endte det med en beslutning om, at vi var for små til, at de vil gå længere med det på nuværende tidspunkt, forklarer Jesper Rydahl.
Raw 42 omsætter i dag for cirka 16 millioner kroner årligt. Og direktøren håber at løfte omsætningen til omkring 50 millioner kroner inden for to år.
LÆS OGSÅ: Joe & The Juice har sat turbo på væksten
Læs hele artiklen på BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Kommentarer |
Afstemning
Seneste nyheder
Norsk kæde overtager flere af Top-Toys butikker
Kendt tegneserieforretning må dreje nøglen om
Her er Pandoras nye topchef
Fødevarekoncern henter chef i Coop
Detailfolk retter: Neye-butikkerne har million-overskud
Lidl gennemfører stor udvidelse af sortimentet
Ikea overvejer en Amazon-agtig platform
Superbrugsen henter ny salgsdirektør
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect


Ny undersøgelse: Generation Z er den mest bevidste forbrugergruppe nogensinde
Retail Institute Scandinavia A/SSeneste afstemninger
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Er butikkernes julekataloger lige til skraldespanden?
Falske likes og falske følgere er vildledning
Urimelig konkurrence fra udenlandske netbutikker
Længere reklamationsret vil give flere kasserede produkter
Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?