Joe & The Juice har sat turbo på væksten
Den danske juicekæde Joe & The Juice har i 2016 udvidet med et stort antal juicebarer på verdensplan. Bundlinjen er dog mindre prangende.
50 nye juice-barer åbnede den danske juicekæde Joe & The Juice i løbet af 2016. Det fremgår af årsregnskabet fra Joe & The Juice Holding.
Det betød også, at omsætningen voksede betydeligt fra 404 millioner kroner i 2015 til 551 millioner kroner i 2016. Det svarer til en stigning på 36,3 procent, står der i regnskabet.
Omsætningern dækker over drift fra i alt 157 egne juicebarer og 18 juicebarer drevet sammen med partnere.
Aktietilbagekøb giver røde tal
Bundlinjen er dog endt med røde tal i 2016 på minus 15 millioner kroner.
Det skyldes ifølge Joe & The juice, at selskabet i november 2016 lavede om på konstruktionen i Joe & The Juice Holding A/S. Det skete i forbindelse med, at den amerikanske investor, venturefonden General Atlantic, investerede et større beløb i juicekæden.
I forbindelse med den investering blev der frigivet midler til aktionærerne i et aktietilbagekøbsprogram, og det er især denne manøvre, der er skyld i underskuddet, skriver ledelsen. Det har også påvirket egenkapitalen, som lige nu er negativ med 104 millioner kroner.
General Atlantic har dog investeret et betydeligt beløb i kæden, som derfor ikke mangler penge. Det ses på virksomhedens balance, der lige nu ligger på 710 millioner kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter