Joe & The Juice fortsætter væksteventyr - nu med overskud
Den populære juicekæde fortsætter med at åbne barer – et underskud på 20,9 millioner kroner i 2014 er blevet vendt til overskud.
2015 gik i den rigtige retning for den fremadstormende Joe & The Juice-kæde.
Det viser det nye årsregnskab.
Fra 2014 til 2015 steg omsætningen i den globale kæde fra 309 til 404 millioner kroner – svarende til en stigning på knap 31 procent.
Også målt på antallet af barer har kæden med idemanden og direktør Kaspar Basse i spidsen haft speederen i bund. Således åbnede Joe & The Juice 43 nye barer i det forgangne år, så juicekæden ved udgangen af 2015 globalt havde 115 barer.
Alt i alt kommer Joe & The Juice Holding ud af 2015 med et overskud på 3 millioner kroner mod et underskud på 20,9 millioner kroner 2014.
Går efter 155 barer i alt
- Ledelsen er tilfreds med udviklingen i og omfanget af selskabets aktiviteter i indeværende regnskabsperiode.
- Koncernens strategi er at fortsætte den hidtidige vækst med forsat ekspansion på eksisterende markeder samt inkludere nye markeder, herunder Australien, fremgår det af årsregnskabet, hvori ledelsen udtrykker ’positive forventninger til kommende regnskabsår, hvor især de udenlandske såvel som indenlandske aktiviteter vil blive intensiveret med en forventet stigning i samlet antal butikker fra 115 til 155’.
Den første Joe & The Juice åbnede i 2002 på Kongens Nytorv i København.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter