Dansk dealsite får 25 mio til væksteventyr
Med en ny investering i ryggen på 25 millioner kroner starter dealsitet Bownty en aggressiv vækststrategi.
Dealsitet Bownty samler deals fra mange forskellige hjemmesider og netbutikker på en hjemmeside. Og det har hjemmesiden haft så stor succes med, at den nu får tilført en investering på 25 millioner kroner. Pengene skal bruges til at markedsføre Bownty på nye markeder. Det skriver Finans.dk .
- Pengene betyder, at vi kan skifte gear og accelerere væksten. Først og fremmest skal vi udbygge vores position på vores eksisterende markeder, men vores forretningsmodel gør, at det er forholdsvis let at indtage nye markeder. Og der er masser af interessante lande, siger direktør og stifter af Bownty Steffen Frølund til Finans.dk.
Lige nu er Bownty til stede på otte markeder, men målet er at blive meget større. Steffen Frølund ser gerne, at siden vokser til en størrelse, der minder om Momondo eller Trivago. Og det skal blandt andet ske ved at udkonkurrere eller opkøbe konkurrenter.
- Hvis vi kan se et opkøb, der giver samme økonomiske rationale som at markedsføre sig på et nyt marked, gør vi gerne det. Som den største spiller i Europa har vi en masse mindre konkurrenter, som matcher vores produkt. Kan vi indlede en dialog med dem og finde et godt prispunkt, er det attraktivt for os, siger Steffen Frølund.
LÆS OGSÅ: Downtown får ny direktør
Læs hele artiklen på Finans.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter