Dansk accessory-brand åbner første butik
Nyt butikskoncept med en pop-up-shop er en del af brandet Becksöndergaards detailstrategi for de kommende år.
Det danske accessory-brand Becksöndergaard går nu nye veje i jagten på at øje top- og bundlinjen.
Således åbner Becksöndergaard den 3. marts en pop-up-shop i Københavns Lufthavn, hvilket betyder, at brandet for første gang prøver kræfter med egen forretning. Det nye butikskoncept er en del af brandets detailstrategi for de kommende år.
- Vi er begejstrede for, at vi for første gang i brandets historie har mulighed for at præsentere Becksöndergaard i vores helt eget univers. Vi glæder os meget til at invitere vores kunder indenfor i butikskonceptet, som vi synes har ramt den helt rigtige balance mellem det feminine og finurlige og et tidsløst dansk designudtryk, siger Anna Søndergaard, der sammen med Lis Beck står bag accessory-mærket.
LÆS OGSÅ: Nyt købmandskoncept under opsejling
Sælges i 1.400 detailbutikker
Ifølge Anna Søndergaard og Lis Beck er Becksöndergaard gennem årene blevet kendt for en skandinavisk designstil med personlighed i form af mønstre, collager og fotoprints.
- Pop-up-shoppen i Københavns Lufthavn er første skridt på vejen mod at prøve kræfter med egne butikker, og det har været fantastisk sjovt at udvikle konceptet. Det er lidt som at få lov til at vise omverdenen en bid af vores showroom og det univers, som hver dag danner rammen om Becksöndergaard-teamets arbejde, fortæller Anna Søndergaard.
Hun oplyser til detailfolk.dk, at pop-up-shoppen har åbent i fire måneder.
Becksöndergaard Copenhagen blev grundlagt i 2003. I dag er brandet repræsenteret i 1.400 detailbutikker, webbutikker og internationalt kendte stormagasiner i Europa, Japan og USA.
Becksöndergaard har p.t. en omsætning på 13,7 millioner euro (cirka 102 millioner kroner) og er ifølge Anna Søndergaard og Lis Beck blandt de førende, internationale accessory-brands i det mellemhøje markedssegment i modebranchen.
I 2013 investerede den svenske kapitalfond Valedo i Becksöndergaard og sikrede en stærk økonomisk platform for virksomhedens fortsatte vækst. De to grundlæggere, Anna Søndergaard og Lis Beck, er stadig hovedaktionærer i virksomheden.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter