Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dansk accessory-brand åbner første butik

Foto: Becksöndergaard



Wednesday den 24 February 2016 kl. 10:17 af: Søren Duran Duus

Nyt butikskoncept med en pop-up-shop er en del af brandet Becksöndergaards detailstrategi for de kommende år.

Det danske accessory-brand Becksöndergaard går nu nye veje i jagten på at øje top- og bundlinjen.

Således åbner Becksöndergaard den 3. marts en pop-up-shop i Københavns Lufthavn, hvilket betyder, at brandet for første gang prøver kræfter med egen forretning. Det nye butikskoncept er en del af brandets detailstrategi for de kommende år.

- Vi er begejstrede for, at vi for første gang i brandets historie har mulighed for at præsentere Becksöndergaard i vores helt eget univers. Vi glæder os meget til at invitere vores kunder indenfor i butikskonceptet, som vi synes har ramt den helt rigtige balance mellem det feminine og finurlige og et tidsløst dansk designudtryk, siger Anna Søndergaard, der sammen med Lis Beck står bag accessory-mærket.

LÆS OGSÅ: Nyt købmandskoncept under opsejling

Sælges i 1.400 detailbutikker

Ifølge Anna Søndergaard og Lis Beck er Becksöndergaard gennem årene blevet kendt for en skandinavisk designstil med personlighed i form af mønstre, collager og fotoprints.

- Pop-up-shoppen i Københavns Lufthavn er første skridt på vejen mod at prøve kræfter med egne butikker, og det har været fantastisk sjovt at udvikle konceptet. Det er lidt som at få lov til at vise omverdenen en bid af vores showroom og det univers, som hver dag danner rammen om Becksöndergaard-teamets arbejde, fortæller Anna Søndergaard.

Hun oplyser til detailfolk.dk, at pop-up-shoppen har åbent i fire måneder.

Becksöndergaard Copenhagen blev grundlagt i 2003. I dag er brandet repræsenteret i 1.400 detailbutikker, webbutikker og internationalt kendte stormagasiner i Europa, Japan og USA.

Becksöndergaard har p.t. en omsætning på 13,7 millioner euro (cirka 102 millioner kroner) og er ifølge Anna Søndergaard og Lis Beck blandt de førende, internationale accessory-brands i det mellemhøje markedssegment i modebranchen.

I 2013 investerede den svenske kapitalfond Valedo i Becksöndergaard og sikrede en stærk økonomisk platform for virksomhedens fortsatte vækst. De to grundlæggere, Anna Søndergaard og Lis Beck, er stadig hovedaktionærer i virksomheden.

LÆS OGSÅ: Iværksætter har succes med enkel forretningsmodel



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD