Iværksætter har succes med enkel forretningsmodel
Copenhagen Comfort Beds har åbnet sin tredje butik. Succesen skyldes flere ting, men især én ting er vigtig, fremhæver indehaver Lotte Høi.
Lotte Høi er en iværksætter, der ved, hvad hun går efter – og gør det.
I 2012 åbnede hun Copenhagen Comfort Beds på Amager. Året efter blev det til butik nummer to, da Lotte Høi åbnede en afdeling i Rødovre. For nylig slog hun dørene op til endnu en butik, da butik nummer tre så dagens lys. Denne gang på Frederiksberg.
- Det går rigtig godt med Copenhagen Comfort Beds, siger Lotte Høi, da detailfolk.dk aflægger hende besøg for at høre nærmere om årsagen til Copenhagen Comfort Beds’ succes.
- Vores forretningskoncept går ud på at holde prisen i bund på kvalitetssenge ved at have en stor gennemstrømning af kvalitetsbevidste forbrugere samtidig med, at vi yder en grundig personlig service, da det kræver vejledning at købe en så vigtig ting som en seng.
- Det, der kendetegner både Copenhagen Comfort Beds og vores kunder, er, at vi ikke går på kompromis med kvalitet. Derfor har vi nøje udvalgt én dansk sengeleverandør, der lever op til vores høje standard, forklarer Lotte Høi, der har mere end 20 års erfaring fra sengebranchen.
LÆS OGSÅ: Butiksevent sætter fokus på boligmangel
Fungerer optimalt
Og netop den forretningsmodel med at have én sengeleverandør har vist sig at være ideel for Copenhagen Comfort Beds, som får leveret senge fra European House Of Beds i Horsens.
- Udover at folk gerne vil støtte og købe danskproducerede produkter, så er det som butiksejer dejligt nemt og overskueligt kun at have én leverandør. I vores tilfælde betyder det blandt andet, at vores sortiment med ét mærke er simpelt, samtidig med at vi kan kombinere senge og tilpasse dem, så de lige nøjagtigt passer til hver enkelt kundes behov, siger Lotte Høi og peger på flere fordele ved at have én leverandør.
- For butikken – især for os som en mindre virksomhed – er det desuden en logistik-fordel, at vi med én leverandør kun modtager varer én gang om ugen, hvilket gør det nemt at håndtere. Desuden betyder varemodtagelse én gang om ugen, at fejlprocenten bliver minimeret. I sidste ende kommer det kunderne til gode, fordi vi kan hæve vores serviceniveau og koncentrere os om alt fra kundevejledning til praktiske ting i løbet af ugens seks øvrige dage uden varemodtagelse, fremhæver Lotte Høi, der betegner sin forretningsmodel som optimal.
LÆS OGSÅ: Super-iværksættere sælger - og scorer kassen igen
For Copenhagen Comfort Beds’ kunder er det – ifølge Lotte Høi – en fordel, at de kun skal forholde sig til ét mærke i stedet for eksempelvis at skulle forholde til måske 10-15 mærker.
Omvendt erkender indehaveren af Copenhagen Comfort Beds, at man som butik er mere sårbar ved kun at samarbejde med én leverandør. For eksempel er man mere skrøbelig, hvis leverandøren får problemer med at leve op til aftalen af en eller anden årsag.
Artiklen fortsætter på næste side
Forrige side | 1 2 | Næste side |
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter