Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Iværksætter har succes med enkel forretningsmodel

Lotte Høi åbnede i december sin tredje Copenhagen Comfort Beds-butik
Foto: Thinna Aniella



Wednesday den 27 January 2016 kl. 07:32 af: Søren Duran Duus

Copenhagen Comfort Beds har åbnet sin tredje butik. Succesen skyldes flere ting, men især én ting er vigtig, fremhæver indehaver Lotte Høi.

Lotte Høi er en iværksætter, der ved, hvad hun går efter – og gør det.

I 2012 åbnede hun Copenhagen Comfort Beds på Amager. Året efter blev det til butik nummer to, da Lotte Høi åbnede en afdeling i Rødovre. For nylig slog hun dørene op til endnu en butik, da butik nummer tre så dagens lys. Denne gang på Frederiksberg.

- Det går rigtig godt med Copenhagen Comfort Beds, siger Lotte Høi, da detailfolk.dk aflægger hende besøg for at høre nærmere om årsagen til Copenhagen Comfort Beds’ succes.

- Vores forretningskoncept går ud på at holde prisen i bund på kvalitetssenge ved at have en stor gennemstrømning af kvalitetsbevidste forbrugere samtidig med, at vi yder en grundig personlig service, da det kræver vejledning at købe en så vigtig ting som en seng.

- Det, der kendetegner både Copenhagen Comfort Beds og vores kunder, er, at vi ikke går på kompromis med kvalitet. Derfor har vi nøje udvalgt én dansk sengeleverandør, der lever op til vores høje standard, forklarer Lotte Høi, der har mere end 20 års erfaring fra sengebranchen.

LÆS OGSÅ: Butiksevent sætter fokus på boligmangel

Fungerer optimalt

Og netop den forretningsmodel med at have én sengeleverandør har vist sig at være ideel for Copenhagen Comfort Beds, som får leveret senge fra European House Of Beds i Horsens.

- Udover at folk gerne vil støtte og købe danskproducerede produkter, så er det som butiksejer dejligt nemt og overskueligt kun at have én leverandør. I vores tilfælde betyder det blandt andet, at vores sortiment med ét mærke er simpelt, samtidig med at vi kan kombinere senge og tilpasse dem, så de lige nøjagtigt passer til hver enkelt kundes behov, siger Lotte Høi og peger på flere fordele ved at have én leverandør.

- For butikken – især for os som en mindre virksomhed – er det desuden en logistik-fordel, at vi med én leverandør kun modtager varer én gang om ugen, hvilket gør det nemt at håndtere. Desuden betyder varemodtagelse én gang om ugen, at fejlprocenten bliver minimeret. I sidste ende kommer det kunderne til gode, fordi vi kan hæve vores serviceniveau og koncentrere os om alt fra kundevejledning til praktiske ting i løbet af ugens seks øvrige dage uden varemodtagelse, fremhæver Lotte Høi, der betegner sin forretningsmodel som optimal.

LÆS OGSÅ: Super-iværksættere sælger - og scorer kassen igen

For Copenhagen Comfort Beds’ kunder er det – ifølge Lotte Høi – en fordel, at de kun skal forholde sig til ét mærke i stedet for eksempelvis at skulle forholde til måske 10-15 mærker.

Omvendt erkender indehaveren af Copenhagen Comfort Beds, at man som butik er mere sårbar ved kun at samarbejde med én leverandør. For eksempel er man mere skrøbelig, hvis leverandøren får problemer med at leve op til aftalen af en eller anden årsag.

Artiklen fortsætter på næste side


Forrige side 1 2 Næste side

Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD