Danish Digital Award bøjer sig i støvet for dansk butikskæde
Flere af de store spillere i dansk detailhandel fik ædelt metal med hjem, da priserne ved Danish Digital Award blev delt ud.
De bedste eksempler på digital markedsføring blev inden weekenden hyldet ved Danish Digital Award.
Det skriver medarrangøren Dansk Markedsføring.
Gennem coronakrisen har flere af den slags arrangementer været forvist til computerskærme, men de mindre strikse restriktioner gjorde det muligt at holde en rigtig prisuddeling i Villa Copenhagen, som ligger ved Tivoli.
Blandt dagens mange vindere var en lille gruppe fra øverste hylde i detailbranchen.
Søstrene Grene vandt guld i kategorien Digital Transformation, mens butikskæden måtte nøjes med bronze i Marketing automation og Digital Architechture. Dagligvarekoncernen Coop fik bronze i kategorien Customer Experience for deres PrimeKonto.
Endelig fik Specsavers Northern Europe - bedre kendt som Louis Nielsen i Danmark - bronze i kategorien Analytics & AI. Se alle vinderne HER.
Jury bøjer sig i støvet
Søstrene Grene blev belønnet med guld for arbejdet med at gøre virksomheden mere digtital. Projektet har haft overskriften Experiences Like No Other og har stået for en gennemgribende transformation af forretningsmodellen, systeminfrastrukturen og proscesarbejdet.
Det fremgår af Danish Digital Awards hjemmeside, hvor juryen med egne ord “bøjer sig i støvet.”
For kunderne har den mest synlige forandring helt klart været lanceringen af en dansk webshop, som havde første åbningsdag i marts 2020 - lige da coronakrisen ramte. På et år lykkedes det Søstrene Grene at rulle webshoppen ud på seks store markeder.
- Vi er ekstremt stolte over denne pris, da det er en kæmpe anerkendelse fra branchen i forhold til den digitale transformation, vi har været igennem de sidste år, skriver Rasmus Skjøtt - Chief Digital Officer - i et opslag fra Søstrene Grene på LinkedIn.
- Det har været en enorm teamindsats på tværs af hele organisationen, som kun gør denne anerkendelse endnu mere fantastisk, da alle søstre har en andel i guldet, siger Rasmus Skjøtt.
LÆS OGSÅ: Stærke butiks- og varehuschefer er i spil til en Danish Retail Award
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Feltet af nominerede til årets fødevarepriser er fundet
En af branchens ledestjerner blev E-handelsprisens store vinder
Butikschefer fra tre dagligvarekæder vinder Danish Retail Award
Landsdækkende kæde blev topscorer ved årets Detailforum Awards
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter