Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Danish Digital Award bøjer sig i støvet for dansk butikskæde

Foto: Søstrene Grene/PR



Monday den 30 August 2021 kl. 10:31 af: Kristian Holgersen

Flere af de store spillere i dansk detailhandel fik ædelt metal med hjem, da priserne ved Danish Digital Award blev delt ud.

De bedste eksempler på digital markedsføring blev inden weekenden hyldet ved Danish Digital Award.

Det skriver medarrangøren Dansk Markedsføring.

Gennem coronakrisen har flere af den slags arrangementer været forvist til computerskærme, men de mindre strikse restriktioner gjorde det muligt at holde en rigtig prisuddeling i Villa Copenhagen, som ligger ved Tivoli.

Blandt dagens mange vindere var en lille gruppe fra øverste hylde i detailbranchen.

Søstrene Grene vandt guld i kategorien Digital Transformation, mens butikskæden måtte nøjes med bronze i Marketing automation og Digital Architechture. Dagligvarekoncernen Coop fik bronze i kategorien Customer Experience for deres PrimeKonto.

Endelig fik Specsavers Northern Europe - bedre kendt som Louis Nielsen i Danmark - bronze i kategorien Analytics & AI. Se alle vinderne HER.

Jury bøjer sig i støvet

Søstrene Grene blev belønnet med guld for arbejdet med at gøre virksomheden mere digtital. Projektet har haft overskriften Experiences Like No Other og har stået for en gennemgribende transformation af forretningsmodellen, systeminfrastrukturen og proscesarbejdet.

Det fremgår af Danish Digital Awards hjemmeside, hvor juryen med egne ord “bøjer sig i støvet.”

For kunderne har den mest synlige forandring helt klart været lanceringen af en dansk webshop, som havde første åbningsdag i marts 2020 - lige da coronakrisen ramte. På et år lykkedes det Søstrene Grene at rulle webshoppen ud på seks store markeder.

- Vi er ekstremt stolte over denne pris, da det er en kæmpe anerkendelse fra branchen i forhold til den digitale transformation, vi har været igennem de sidste år, skriver Rasmus Skjøtt - Chief Digital Officer - i et opslag fra Søstrene Grene på LinkedIn.

- Det har været en enorm teamindsats på tværs af hele organisationen, som kun gør denne anerkendelse endnu mere fantastisk, da alle søstre har en andel i guldet, siger Rasmus Skjøtt.

LÆS OGSÅ: Stærke butiks- og varehuschefer er i spil til en Danish Retail Award



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD