En af branchens ledestjerner blev E-handelsprisens store vinder
Efter en periode, hvor millionerne nærmest er væltet ind, tog dansk netbutik stikket hjem ved E-handelsprisen 2021. Se vinderne.
Da netbutikken SkatePro fremlagde årsregnskabet for 2020, vakte det enorme tal på bundlinjen en del opsigt:
Gennem coronakrisen var salget af løbehjul, skateboards og alle mulige andre produkter med hjul gået så godt, at virksomheden stod tilbage med et overskud på intet mindre end 74 millioner kroner.
Succesen gik heller ikke ubemærket hen, da Dansk Erhverv torsdag afholdte E-handelsprisen 2021.
SkatePro endte med at vinde i kategorierne for bedste B2C-virksomhed med omsætning over 100 millioner kroner og bedste eksportcase, men vigtigst af alt kunne de også tage Guldprisen med sig hjem.
Jurymedlemmet Ann Riemer fra Legeakademiet.dk, som har været med til at udpege vinderen af Guldprisen, har mange rosende ord tilovers.
- SkatePro er på så utrolig mange områder en ledestjerne indenfor dansk e-handel. Udover at være markedsleder, så bestræber de sig på nytænkning, integritet og fantastisk købmandskab, siger hun ifølge Dansk Erhverv.
- Deres donation af en del af omsætningen fra Black Friday til en skaterpark i Nepal gør, at årets største omsætningsdag pludselig giver en smule mere mening. Deres måde at rekruttere ansatte, hvor de hjælper med alt fra at finde bolig, udfylde skattepapirer og gøre deres ophold til en kæmpe fest er også bemærkelsesværdig, siger Ann Riemer.
Fremtiden tegner godt
Det var ikke kun holdet bag SkatePro, som havde grund til at glæde sig under E-handelsprisen, hvor der i alt skulle findes vindere i 12 kategorier.
Blandt andet vandt Matas i kategorien for bedste omnichannel, mens skovirksomheden Roccamore trak det længste strå i kategorien Bedste B2C-virksomhed med omsætning under 100 millioner kroner.
Men ifølge Niels Ralund, e-handelsdirektør i Dansk Erhverv, så er der god grund til at fejre hele branchen, som har haft kronede dage under coronakrisen.
- Fremtiden er lys, både for vinderne i aften og for hele branchen, siger Niels Ralund.
SE ALLE VINDERNE VED E-HANDELSPRISEN 2021
Guldprisen 2021
1. SkatePro
Årets Guldvinder formår trods flere år på bagen fortsat at tænke nyt og hæver hvert år niveauet for både sig selv og branchen.
Bedste nye E-handelsvirksomhed
1. Oscar biludlejning
Denne virksomhed har på imponerende kort tid disruptet et marked, der er præget af en masse store og internationale spillere – og af manglende gennemsigtighed.
2. kobaj.com
3. Female Invest
Bedste B2B-virksomhed med online omsætning under 200 mio. kr.
1. Westpack
Med klassiske købmandsdyder, som gratis vareprøver, leveret omkostningsfrit til kunden, vækster de i et ekstremt omkostningsfølsomt marked og vi glæder os til at følge deres vækst-eventyr i de kommende år.
2. CeramicSpeed
3. Dinero Regnskab
Bedste omnichannel
1. Matas
Imponerer i traditionel omnichannel med flot vækst i et turbulent år. I dagene efter 11. marts tog de fat om nældens rod og gik lynhurtigt i luften med Live shows og video-rådgivning udført af medarbejdere i butikkerne, som samtidig skrev værdiskabende SEO-tekster.
2. Brødrene A&O Johansen
3. Bog&Ide
Bedste app
1. MobilePay
Virksomheden er brudt igennem i 2020 med deres Checkout-løsning, som på kort tid har gjort appen uundværlig for dansk e-handel.
2. Lunar
3. Nemlig.com
Bedste B2C-virksomhed med online omsætning over 100 mio. kr.
1. SkatePro
En virksomhed hvis why gennemsyrer hele organisationen. De har godt købmandskab og er tro mod deres strategi.
2. Trendhim
3. nemlig.com
Bedste B2C-virksomhed med online omsætning under 100 mio. kr.
1. Roccamore
Vinderen er en innovativ og nytænkende virksomhed, der formår at kombinere bæredygtighed og vækst.
2. Camille Brinch Jewellery
3. Barons
Bedste værktøj
1. Shipmondo
Med dette værktøj er det hurtigt og enkelt at komme i gang for enhver type webshop. Virksomheden bygger selv alle features, der gør dagligdagen nemmere for e-handlerens økosystem (retur, integrationer mv.).
2. Clerk.io
3. Sleeknote
Bedste Eksportcase
1. SkatePro
Aftenens vinder lever og ånder for kontakten til deres kunder og prioriterer at bruge tid på kundeservice.
2. Hobbii
3. Trendhim
Bedste E-handelscase – webbureau og andre leverandører
1. Vertica for Søstrene Grene
De er startet fra scratch og har på kort tid vist resultater – nationalt såvel som internationalt. De har på første år formået at åbne på seks markeder.
2. Hesehus for Matas
3. Adapt for Det Kgl. Teater
Bedste B2B-virksomhed med online omsætning over 200 mio. kr.
1. Brødrene AO Johansen
Hvor tæt kan et kunde/leverandør forhold blive? Og er det en af fremtidens digitale konkurrenceparametre? Årets vinder er ikke i tvivl og har bogstavelig talt tillidsfuldt givet nøglen til butikken til deres kunder.
2. Solar
3. EET Group
Bedste abonnementsløsning
1. Goodiebox
Kan man sælge happiness på abonnement? Og kan man tjene penge på det? Med en imponerende turn-around fra en investeringstung ekspansionsstrategi til sorte tal blot få måneder efter corona ramte, har aftenens vinder vist, at forretningen er sund.
2. Wash World
3. Champagne for alle
Kilde: Dansk Erhverv. Find alle detaljerne om vinderne og feltet af nominerede.
LÆS OGSÅ: Jysk genåbner svensk netbutik efter usædvanlig overbelastning
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter