Dagrofa giver milliard-forretning et nyt navn
En strategi for hele Dagrofa-koncernen fører til et navneskifte hos Foodservice Danmark, som kan se tilbage på en svær periode.
Indtil videre har det ikke umiddelbart været til at lure, hvor Foodservice Danmark i grunden hører hjemme. Men det bliver der lavet om på nu.
Fremover kommer selskabet, der er leverer mad til professionelle køkkener for milliarder af kroner hvert år, til at hedde Dagrofa Foodservice.
- Med navneskiftet ønsker vi både at forenkle og forstærke vores identitet i markedet og samtidig fremstå som én samlet foodservice-virksomhed, siger adm. direktør Peter Bruun.
Lige nu arbejder Dagrofa på at sikre en større sammenhængskraft og skabe synergier på tværs af de forskellige dele af koncernen. Det sker gennem strategien #StærkereSammen.
- Navneskiftet er således en naturlig del af den strategiudrulning, hvor der sendes et signal om, at Dagrofa Foodservice er en del af Dagrofa, og således har koncernens power i ryggen både kommercielt og finansielt, fremgår det af pressemeddelelsen.
Konverteringen påbegyndes i slutningen af august. Dagrofa S-Engros og Catering Engros falder også ind under det nye, fælles navn. Men her venter man til januar 2020 med at skifte.
Har tabt millioner
Dagrofa Foodservice har været igennem en svær periode, der tog fart med en fejl i 2016-regnskabet. Den forvandlede et solidt overskud til et underskud på 53 millioner kroner, og siden har selskabet fortsat med at tabe millioner.
- Årets resultat har været præget af den økonomisk- og ledelsesmæssige turbulens, skriver ledelsen blandt andet i regnskabet for 2018, hvor bundlinjen lyder på minus 127 millioner kroner.
- I marts 2018 overtog Claus Juel-Jensen direktørstolen på interim basis, inden Peter Bruun i november måned tiltrådte som ny adm. direktør. I 2018 er der desuden sket udskiftninger i ledelsen i såvel salgs- samt økonomiafdelingerne, skriver ledelsen.
Omsætningen for 2018 lyder på 4,2 milliarder kroner - en anelse mere end de to foregående år.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter