Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Meny-direktør har enorme forventninger til Meny

Meny-direktør Jørgen Nielsen
Foto: Dagrofa



Tuesday den 14 June 2016 kl. 10:26 - Kilde: Børsen

 - Jeg er helt overbevist om, at Dagrofa som virksomhed om fem år har haft en enestående vækst, siger Menys direktør, Jørgen Nielsen.

Selvom Danmarks tredjestørste dagligvarekoncern, Dagrofa, i april kunne fremvise endnu et trecifret millionunderskud, så fejler optimismen bestemt ikke noget hos Meny, som er én af Dagrofas dagligvarekæder.

Siden Dagrofa skrottede Superbest-konceptet og i stedet lancerede Meny-kæden i 2015, er der igen kommet gang i foretagendet.

Det oplyser Menys direktør, Jørgen Nielsen, til dagbladet Børsen.

- Vi kan se af udviklingen i Meny-kæden, at det går rigtigt fornuftigt. De tal, vi leverer, er ikke noget, man har set de sidste syv-otte år i dagligvarehandlen. Det gør, at vores selvtillid vokser, siger Jørgen Nielsen til Børsen.

- Jeg er helt overbevist om, at Dagrofa som virksomhed om fem år har haft en enestående vækst. Det med, at vi har halveret underskuddet, det bliver bare endnu bedre om fem år. Så er vi en af vinderne i dansk dagligvarehandel, det er jeg ikke i tvivl om - med det moment, vi har, siger Meny-direktøren videre.

LÆS OGSÅ: Dagrofa tilfreds med nyt trecifret millionunderskud

'Et godt plus i 2016'

Dagrofa aflægger kun regnskabstal på koncernniveau, men tal, som Børsen har fået eksklusiv adgang til, viser en omsætningsvækst på et ’stort trecifret millionbeløb’ i forhold til året før i de Eurospar- og Superbest-butikker, som siden maj sidste år har heddet Meny.

- Meny sponserer rigtigt fint ind i koncernregnskabet, kan jeg sige. Vi kommer til at lave et godt plus i 2016, siger Jørgen Nielsen til Børsen.

Meny-kæden har i dag et omsætningsindeks på mellem 104 og 105. Inden konceptændringen lå det til sammenligning på 98 for de butikker, der i dag udgør Meny. Men andre ord: Butikkerne mistede omsætning.

LÆS OGSÅ: Meny efter åbningen: Derfor er vi en succes

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD