Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dagligvarekoncern starter egen sommelier-uddannelse

Foto: PR/Dagrofa



Monday den 18 April 2016 kl. 06:10 af: Søren Duran Duus

Kampen om vinkunderne bliver nu intensiveret blandt dagligvarekæderne. Meny-kæden vil være førende.

Irma-kæden har i mange år siddet tungt på markedet for vinsalg blandt landets dagligvarekæder, men Meny forsøger nu med et nyt tiltag at gøre det mere attraktivt at købe de gyldne dråber hos kæden.

Derfor tilbyder Dagrofa nu i samarbejde med vinkyper Malene Smidt Hertz en uddannelse til detail-sommelier.

Uddannelsen er skræddersyet til medarbejderne i Meny og bygger på elementer, der er certificeret af Wine & Spirit Education Trust, Wset, oplyser Dagrofa.

LÆS OGSÅ: Meny i ny offensiv

Vil være nummer ét på vinmarkedet

- Vores ambition for Menys detail-sommelier-uddannelsen er at give Menys madarbejdere en uddannelse i vinens verden, som løfter deres kompetencer og evner til at guide forbrugerne.

- Derfor har vi skabt en ny intern uddannelse inden for vin i Danmark, som samtidig understreger vores forpligtelse over for forbrugerne om at være nummer ét på vin, forklarer Ditlev Piper, HR direktør i Dagrofa.

Uddannelsen til detail-sommelier er målrettet madarbejderne fra vinafdelingerne i Meny-kæden.

LÆS OGSÅ: Meny efter åbningen: Derfor er vi en succes



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD