Dagligvarekæde dropper markedsføring af usunde varer til børn
De sjove maskotter på sukker-morgenmaden og andre usunde varer forsvinder i en af landets dagligvarekæder.
Den glade løve iført kasket, som lige nu er trykt på pakker med sukkermorgenmad i dagligvarekæden Lidl, bliver sendt på pension.
I år stopper Lidl nemlig markedsføringen af usunde fødevarer rettet mod børn, mens maskotter og børnemotiver forsvinder fra 55 usunde fødevarer som kiks og morgenmad fra kædens eget sortiment inden udgangen af 2025.
Særlige højtider bliver en undtagelse, så julemanden og påskeharen kan stadig dukke op i butikkerne, når der eksempelvis skal sælges chokolade.
- Som dagligvarekæde ser vi det som vores sociale ansvar ikke at reklamere til børn for usunde fødevarer med en for høj andel af mættede fedtsyrer, sukker eller salt, siger Rasmus Pape, der er indkøbsdirektør i Lidl.
- Ved at tage et skridt i den rigtige retning og ændre i vores indkøbspolitikker, håber vi, at vi kan bidrage positivt og inspirere andre til også at tage stilling til det, siger han.
På sunde varer får de sjove figurer lov til at blive, lyder det fra indkøbsdirektøren.
Lidl Danmark råder over 139 dagligvarebutikker.
LÆS OGSÅ: Lidl-direktør om ekspansion: Har mange projekter i støbeskeen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter