Dagligvare-giganter indgår usædvanligt samarbejde
En kendt komiker skal være med til at skaffe flere slagterelever til de danske dagligvarekæmper, der alle slås med mangel på slagtere.
Dagligvarekæder og slagterbutikker har svært ved at tiltrække nye slagterelever. Lige nu er der på plandsplan 240 ledige elevpladser, og det kan vise sig at være en tikkende bombe under dagligvarehandlen.
Derfor har de store dagligvarekæder i landet forenet deres kræfter. Coop, Dagrofa og Dansk Supermarked har således indgået et bredt samarbejde med det formål at gøre slagteruddannelsen mere populær blandt de unge. Med sig ombord har de DI, Fødevareforbundet NNF og Danske Slagtermestre.
- Der er behov for et større tryk, og det kan bedst opnås ved et fælles, koordineret samarbejde. Det er på den baggrund, at den nye kampagne er sat i værk, med det formål at få flere unge til at søge ind på slagteruddannelsen, siger Jon Skålerud, HR seniormanager hos Dansk Supermarked.
Helt konkret har parterne bag samarbejdet stablet en fælles kampagne på benene under sloganet Meat Your Future. Frontfiguren bliver den kendte tv- og radiovært Simon Jul, som selv er uddannet slagter. Målet med kampagnen er at uddanne 300 flere slagterelever hvert år fra 2018. Dermed får branchen rette niveau af faglært arbejdskraft.
Komiker sætter fokus
Kampagnens frontfigur er komikeren, radio- og TV-værten Simon Jul. Han er uddannet slagter, og har en særlig stolthed og kærlighed til slagterfaget. Den vil han gerne give videre til unge uddannelsessøgende:
"Jeg elsker gode råvarer og godt håndværk. Det der fascinerer mig er, at se en dygtig slagter forfine kød til de ypperste produkter, som vi gør i min restaurant Spis Min Gris," siger Simon Jul.
Kampagnen Meat Your Future går i luften lørdag den 1. oktober, samme dag som tilmeldingen åbner til uddannelsen som gourmetslagter.
LÆS OGSÅ: Blogger: Detailbranchen bør stå sammen om elevuddannelser
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter