Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dagligvare-giganter indgår usædvanligt samarbejde

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 13 September 2016 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

En kendt komiker skal være med til at skaffe flere slagterelever til de danske dagligvarekæmper, der alle slås med mangel på slagtere.

Dagligvarekæder og slagterbutikker har svært ved at tiltrække nye slagterelever. Lige nu er der på plandsplan 240 ledige elevpladser, og det kan vise sig at være en tikkende bombe under dagligvarehandlen.

Derfor har de store dagligvarekæder i landet forenet deres kræfter. Coop, Dagrofa og Dansk Supermarked har således indgået et bredt samarbejde med det formål at gøre slagteruddannelsen mere populær blandt de unge. Med sig ombord har de DI, Fødevareforbundet NNF og Danske Slagtermestre. 

- Der er behov for et større tryk, og det kan bedst opnås ved et fælles, koordineret samarbejde. Det er på den baggrund, at den nye kampagne er sat i værk, med det formål at få flere unge til at søge ind på slagteruddannelsen, siger Jon Skålerud, HR seniormanager hos Dansk Supermarked.

Helt konkret har parterne bag samarbejdet stablet en fælles kampagne på benene under sloganet Meat Your Future. Frontfiguren bliver den kendte tv- og radiovært Simon Jul, som selv er uddannet slagter. Målet med kampagnen er at uddanne 300 flere slagterelever hvert år fra 2018. Dermed får branchen rette niveau af faglært arbejdskraft. 

Komiker sætter fokus

Kampagnens frontfigur er komikeren, radio- og TV-værten Simon Jul. Han er uddannet slagter, og har en særlig stolthed og kærlighed til slagterfaget. Den vil han gerne give videre til unge uddannelsessøgende:

"Jeg elsker gode råvarer og godt håndværk. Det der fascinerer mig er, at se en dygtig slagter forfine kød til de ypperste produkter, som vi gør i min restaurant Spis Min Gris," siger Simon Jul.

Kampagnen Meat Your Future går i luften lørdag den 1. oktober, samme dag som tilmeldingen åbner til uddannelsen som gourmetslagter.
 
LÆS OGSÅ: Blogger: Detailbranchen bør stå sammen om elevuddannelser



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD